Barn i en viss ålder...

Så vart det vinter.
Så himla onödigt, vaknade till ett vinterlanskap och dom där snödropparna som jag fotade häromdagen...
Har väl gått ett snöpligt slut till mötes.
Stackars små droppar, jag ville ju inte ha snö, glömde snögubben där uppe i kosmos bort det?
Suck.

Så hoppar vi till sonen.
Och snön.
Barn älskar ju SNÖ, men barn i en VISS ÅLDER...
Älskar inte att KLÄ SIG RÄTT när det blir vinter!
Jag vet, jag var likadan.
Jag ville vara snygg och ha snygga kläder, oavsett väder och långkalsonger, termobyxor samt vinterkängor göre sig icke besvär!
Fast för mig började sånt på högstadiet, inte i mellanstadiet, för jag gillade nämligen inte heller att bli blöt.

Idag...
Jag packade ner termobyxor i sonens väska, för han skulle inte bara till skolan och kanske bli blöt av snölek, nej, han skulle även åka skridskor på skoltid!
Jag la fram långkalsonger att ha under jeansen skoltid, och packade ner termobrallor.
Inte hade han hämtat vinterkängorna hos pappa heller, fastän han var där igår och hämtade skridskorna.
Så jag fick ringa och fixa med bonusmamma att hon skulle lämna skorna i skolan samtidigt som hon lämnade lillsyrran på dagis.
Puh, allt fixat, ordning och reda, sonen skulle hålla sig TORR under dagen.

Bara det att jag stod inte som en HÖK över sonen och kollade vad han tog på sig eller inte, innan han stack.
När jag lite senare skulle gå in och bädda och fixa på hans rum...
Då har han inte tagit på sig långkalsonger och så har han packat ur termobrallorna!
Ridå.
Och inte kunde jag ringa och skälla på det oansvariga lilla barnet, för han satt redan inne på lektion.
Herregud, jag var en dröm i klädlydnad tills jag var 12 och jag fick handla mina första kläder själv.
Sonen började vägra overall redan vid sex års ålder!!!
Då började ungarna REDAN MOBBA varandra för "fel" kläder på hans skola.
Sjukt.
Nu är han snart 12, och på väg mot lunginflammation!!!!
Jag gissar att han dessutom inte kommer använda vinterkängorna, utan kommer ha sina tygconverse.
Ja, så det var min morgon.
Den stavas:
U-P-P-G-I-V-E-N-H-E-T!

Jag och Milou skulle ge oss ut på promenad nu på morgonkvisten, men Lovis matte mådde risigt idag, då bangade vi också.
Det toksnöar ju.
Jag bestämde att vi slappar nu på förmiddagen, ska betala räkningar, sen ska vi träffa Syster-Yster och så går jag och Milou promenad i eftermiddag istället.

Fick lönespecen igår, hade fått 1000 kronor MINDRE IGEN i lön!
Va?
Bara det att jag för en microsekund glömt bort att jag var ju sjuk ett dygnspass.
Typiskt, det kostade mig 1054 kronor att vara sjuk det passet.
Inte undra på att man jämt går till jobbet fastän man ibland borde stanna hemma.
Man blir ju ruinerad.
Nu ska jag betala dom där räkningarna, en favoritsysselsättning



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0