En punchpralin under min snok...

När sonen åt sitt lördagsgodis förut, kunde jag känna doften på brevid mig när han tuggade.
Godisdoften riktigt ÅNGADE ur munnen på honom.
Men jag bet ihop, fastän jag hade behövt en KLÄDNYPA att sätta på näsan egentligen, för att slippa känna doften av socker.
Oj så oberörd jag var, jag försökte tänka att det luktade bajs istället.
Funkade inte så jättebra.

Så säger han:
"Mamma, kolla vilken lustig form det var på den här godisen", och håller fram en fyrkantig punchpralin mitt under min snok.
Mmm, jättelustig form hörrudu, ta bort den där från mitt synfält nu är du snäll, sa jag och sköt bort hans hand.
Han öppnade munnen och tryckte i sig den där punchpralinen, och jag kände en SÖT doft.
Och jag som inte ens gillar punchpraliner.
Men när man försöker låta bli...
Då gillar man ALLT, då är allt godis, även det icke så goda, GOTT!
I´m in hell right now.

Jag har tyckt att lördagstv har bjudit på SKIT.
Inte någe kul som vanligt, lördagskvällar suger verkligen.
Jag tog upp virkningen av den rosa sjalen, hade inge lust, men gjorde det ändå.
Egentligen ville jag börja virka på en lampskärm i gräddvitt, men hade bara kritvitt i bomullsgarnslådan, så det gick och sket sig.
Då var det bara den rosa sjalen kvar att välja på.
Imorgon ska jag traska iväg till Coop för att köpa gräddvitt garn, och sticka emellan med något nytt.
Jag blir för uttråkad annars.

Jaha, då var "Dag 3" av mitt nya, jobbiga viktminskningsliv till ända, jag väntar med spänning på "Dag 4".
DÅ är jag äntligen (om jag får bestämma) fri från godisbegär och smörgås-hägringar!
Kanske har jag till och med TAPPAT dom där 4.1 kg som jag gått upp...?
Mhm, I wish.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0