Små skalbaggar...

Från jobbet TILL ett nytt jobb...
Ja, här cyklade jag hem från jobbet, glad ihågen, nu väntar vila tills imorgon.
Trodde jag ja.
Packar upp väskan, ut i köket, fyra små SKALBAGGAR vimsade runt på spisen!!!!
Men vad i helvete, här drömmer jag om kackerlackor ena dagen och nästa är det pyttesmå skalbaggar i köket!
Jag fick tokspel, svor så det osade för mig själv att SÅ HÄR GÅR DET NÄR MAN INTE STÄDAR ordentligt.
Helvete, helvete, helvete!
Mjölbaggar?

Rev ur kryddskåpet och slängde allt som jag inte köpt dom senaste 4-5 månaderna, plus alla lösa påsar som var öppnade.
Skurade som bestatt, men hittade inga djur där.
Vidare rev jag ner fläkten under, den ligger i blöt och ska skuras senare.
In i skafferiskåpet, där jag har NÄSTAN allt i burkar, bara för att inte få just DJUR i skåpet.
Men...
Hittade en ganska nyköpt havregrynsförpackning och en med florsocker som hade några djur "runt omkring sig".
jag öppnade inte ens och tittade, hivade bara skiten, plus en förpackning med vaniljsås och en med våffelsmetspulver.
Skurade.
Kollade i burkarna, dammsög och torkade dom.
Sen har jag tagit en paus för frukost och fika, efter nyheterna nu fortsätter jag i köket med skåpet längst ner.
Det tog jag visserligen för en månad sedan, men det tål att tas och kollas igen.
Skurar fläktområdet.
Sambon får ta spisen och bakom där så fort han vaknar, inte snack om något annat.
Jag har bara dom där kackerlackorna på näthinnan och ser våra små slöa skalbaggar växa bara medans jag skriver.
FY FAN!
Jag kanske drömde en sanndröm...?

Ja, så SÅ spännande blev det här på morgonkvisten.
Vila, jo pyttsan.

Verkar som Håkan "Klamra-sig-fast-vid-makten" Juholt äntligen (?) ska avgå...?
Ja, jag lär inte missa presskonferensen klockan 14.55 på Tv4 Nyheterna idag iallafall.
Nu hör jag sambons väckarklocka ringa, måste in och informera honom om "skadedjursproblemet" i köket.
Och hans uppgift för dagen.
Han kommer avlida.
Städ både idag och imorgon, stackarn, hur ska han överleva.
Återkommer!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0