Bortskämd...

Jag har inte dött, jag har bara inte haft tid!
Det har varit en sådan här dag där allt har gått i ett.
Jag har varit barnvakt på morgonen åt underbara lilla Betty, haft fikabesök i anslutning till barnvakteriet, sen iväg och köpa "löpskydd" till hunden för jaaaaa...

Jag trodde ju hon HADE löpt redan, men det var nog ett "för-löp (?)" tydligen.
För igår började hon blöda, slicka, blöda och slicka.
Jag trodde i min enfald att jag skulle slippa köpa löpskydd till en liten hund, och det hade jag nog inte behövt om inte hunden varit så...
Bortskämd.
Ja, hon är ju en knähund utan dess like.

Grejen är, att hon ligger ju helst i soffan och våra sängar, och hon droppar ju inte blod på golven som en stor hund gör.
Så det har inte varit någon fara för mattor eller dylikt, men hon lämnar små bloddroppar där hon legat och sovit.
Och det är ju inte så ofta det blir på hennes egen bädd så att säga!
Där ligger hon ju endast några timmar per natt.
Så vi fick åka och köpa löpskydd för att slippa blodspill på hennes favorit-sovplatser.
Det är så MYCKET man behöver när man skaffat hund!

Och så sa sonen när vi satte på henne löpskyddet:
"Välkommen till människans värld Milou, nu har du fått mensskydd precis som människor har!"

Efter Zoo så drog jag och sonen på presentjakt till hans pappa.
Plus att vi handlade lite andra nyttoprylar och ljus, fikade på stan och så kom vi hem vid 16-tiden.
Vi var helt slut.
Så hjälpte jag sonen med att få en ny hotmailadress, för hans är blockerad, vi satt i evigheter innan han fick en ny adress, bara en massa krångel.
Och så for han, och nu sitter jag här själv.
Måste äta något.
Återkommer strax!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför har du ingen bild? från din son.

2012-01-02 @ 18:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0