Det tyckte jag var kul...

Det ska bli -11 grader på torsdag, säger vädergubben på tv idag.
Nej tack, säger jag, det räcker med dom minusgraderna som vi har nu...?
Hela dagen känns förstörd, bäst att gå ut idag medans man ännu KAN vara ute, utan att frysa ihjäl.

Så läste jag Bisons krönika idag, och skrattade högt, speciellt i slutet av krönikan.
Bison hade skrivit en liten NY version om den där totalt onödiga KONSULTRÄKNINGEN som "Region gotland" fått av en konsult.
Konsulten skulle utreda parkeringsavgifter, och kom fram till att om man har DYRA parkeringsavgifter, kommer folk stå kortare tid på sin parkeringsplats!
Och för denna utredning fick Regionen betala dyrt.
Många gotlänningar gick i taket över detta slöseri med pengar, och tyckte att det hade det väl inte behövts en konsult att komma fram till.
Många erbjöd sig själva att kunna ha gjort det sk "konsultuppdraget".
Jag också.
Kanske inte offentligt, men i skallen iallafall.

Jag har kopierat sista delen från Bisons krönika...
Citat:
"Jag tänker inte betala den räkning på 51 275.50 som Pekka, tuppen, överlämnade till mig nu i veckan.
- Vad är det här? frågade jag.
- En konsult har utrett förhållandena i hönshuset, svarade Pekka.

- Förhållanden? Konsult?

- Ja, konsulten har utrett och kommit fram till att runda sitt- och sovpinnar är bekvämare än fyrkantiga.
-Era pinnar är runda! förklarade jag.
- Ja, men om du eventuellt tänker byta till fyrkantiga, så vet du nu att de runda är bättre.

- Men 51 275 kronor!

- Och 50 öre! 51 275 kostade ju den där utredningen inne i stan, som visade att folk parkerar sina bilar kortare tid där det är dyrt att parkera. En utredning om våra sittpinnar är väl minst lika viktig, eller hur?
- Och 50-öringen?
- Diverse oförutsedda utgifter! "
Slut citat.
Det tyckte JAG var kul

Dag 5 av bantningen är inledd.
Känner inget godissug, bara ännu mera PEPP av att sockersuget försvunnit!
Magen känns inte svullen längre, den känns normal.
När jag satt och funderade här imorse är det inte konstigt, FÖRUTOM att jag varit dålig och inte kunnat röra på mig, att jag har lagt på mig.
Det har varit mackor till lunch, fikabröd NÄSTAN varje dag på det, godis var och varannan kväll.
Ja, man tycker ibland att man kanske äter "ingenting" i matväg...
Men så måste man ju lägga till den där "extra" lilla lyxen man kostar på sig.
Och jag har kostat på mig mycket lyx.
Skönt idag, att jag faktiskt inte är sugen längre!

Nä, solen skiner, jag och Milou måste ut och skutta runt i naturen.
Jag har har inte tid med er mer!
Vi ses senare.



Kommentarer
Postat av: Ingrid

De där konsulterna kan verkligen komma fram till häpnadsväckande slutsatser.



Maken gick på en lantbrukskurs en gång och där talade agronomen om för ett gäng erfarna bönder, att om man tog låg stubb vid slåtter fick men mera hö än om man tog en hög stubb.



En av deltagarna reste sig upp och sa:"Vem i hela friden är det som har kommit på det? Det var verkligen bra att få vet det!"



Kram och ha en fin dag i solskenet!

/Ingrid

2012-01-30 @ 12:09:08
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Ha, ha, ha, ja, det lär som underbar ironi på hög nivå.

Jag hade skrattat ihjäl mig om jag varit med på den kursen och hört den kommentaren!

Antar att agronomen rodnade upp till örsnibbarna ;D

Det har varit en kanondag idag, har haft det underbart.

Hoppas du hunnit njuta lite av vädret också!

Kram Madde

2012-01-30 @ 17:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0