Både glömsk och lögnare...

Tillbaka från dom döda, och frisk luft fick jag visst tillslut också.
Det blev pyjamas och tv fram tills klockan 14.30 idag!
Ja, jag låstades att jag var sjuk för mig själv, rollspel, sjukrollspel.
Jepp.
Jag satt som en zombie och glodde på "Malou efter 10", ett husprogram och en film på det!
Sen kände jag mig helt plötsligt pigg, tog en kopp kaffe och hoppade i duschen.
Klockan 14.30 vart jag "frisk"!

Gick ner och hämtade tvätt och mötte morsan i källaren.
Hej.
"Hej!
Jag har ringt J (sonen) idag flera gånger, han svarar inte."
Men han går ju i skolan mamma.
"Ja, men han slutar väl tidigt idag?"
Nä, det tror jag inte.
"Nähe, har DU ringt honom idag då?"
Nej, varför skulle jag det?
"Men det är ju hans NAMNSDAG idag, det vet du väl?"

(Namnsdag, har han namnsdag idag, herregud...)

Ja kära mamma, det VET jag, men han går ju i skolan under dagen, så jag ringer senare tänkte jag!
Ljög jag så det visslade om det, och kände mig irriterad över mig själv att jag glömt att sonen hade namnsdag idag!
Men skyndade mig upp och skickade iväg ett sms till sonen och grattade honom på hans namnsdag.
Se där, då hann jag FÖRE morsan ändå, piju.
Och jag verkar vara den exemplariska morsan som kommit ihåg min sons namnsdag.

Fint, jag är med andra ord både glömsk OCH lögnare!

Sen tog jag och Milou en liten promenad till apoteket, jag hämtade medicin.
Och medans jag stod där och tittade på hunden genom fönstret, så kommer några småkillar och går förbi henne.
(gick på Boots, då går det fort och man kan ha koll på hunden samtidigt)
Den ene stannar och klappar henne, den andre trollar fram en chipspåse och börjar MATA Milou.
Jag knackar då på rutan för att påkalla uppmärksamhet, försökte se bestämd ut, dom vinkar, ler och ger hunden ytterligare ett chips och går.
Milou ville helst gå med.

Har även fått tag i ett gräddvitt merceriserat bomullsgarn, i rätt gräddvit färg idag.
Ska göra en ny virkad lampskärm till lampan ovanpå spisen.
Tar en av dom där lampskärmarna som jag hittade på "Garag1", vill att den ska matcha bollen ovanför matbordet.

  

Så det ska jag väl starta upp ikväll/nu, om nacken orkar.
Den andra lampskärmen ska jag iallafall sälja.
Ja, så det var min dag, rumpan är i soffan igen, längar DESPERAT till sängen.
Men det är inte långt kvar.
Vi ses imorgon innan jobbet, tjing, tjing!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0