Sunny Standup på Fåröien...

Om jag hade kul igår...?
Nä, inte alls.
Jag hade så in i HELVETE KUL, så det var inte klokt!
Herregud, jag har så ont i magen idag, så jag fick ett gratis sexpack på köpet efter uppträdandet på Fårö.
Men varför gå händelserna i förväg...?

Nä, jag satt i den blåsiga trädgården och solade igår, gnisslade visserligen mer och mer tänder för att jag INTE åkt med släkten eller kompisarna till Fårö tidigare, men va fan...
Det går fler tåg.
Sen hoppade jag i duschen, piffade, hundbästisen och sambon kom från sina jobb, och så drog vi till FÅRÖIEN!!!!
På färjan, mot målet, och på färjan ångrade jag ÄNNU MER mitt "inte-åka-till-Fårö-på-dagen", vilken värme, vilken dag det måste ha varit...
 

 
Så kom vi till "Carlssons" i god tid, fick ett toppenbord som hade SOL under hela tiden vi satt där, tills vi lättade...
Då försvann solen bakom några träd!
Jag och sambon...

 
Vi som var tidiga åt plocktallrik som förrätt, vi hade beställt två plocktallrikar.
Efter ett tag, när vi beställt varmrätten, kommer servitrisen med en tredje plocktallrik och sprang bokstavligen ifrån vårat bord.
Vi hade inte beställt en tredje tallrik.

När hon dök upp igen, hade vi INTE rört den, och vi sa till henne att vi inte beställt en tredje tallrik, "Inte, sa hon och såg fundersam ut... Men då BJUDER jag på den där!"
SLURP, sa det så hade vi slukat den på mindre än två minuter!
Och när vi sen skulle betala våran nota, hör sambon och Pastorn att en annan man ska betala en nota, och han är upprörd över att HAN ska betala en plocktallrik som han INTE fått.
Nähe, den fick vi, och GRATIS dessutom 
Ja, vi åt för kung och fosterland, jag blev så mätt att jag "skänkte" bort min halva hamburgare, samt att den var lite för stark, men som sagt, jag var proppmätt ändå.
Så drog vi vidare till Gåsemora för kvällens event, en förväntansfull grupp glada laxar...
 



 
Ja, vi kom dit till den där JÄTTELADAN, och längst fram vid scenen stod typ 30-40 klaffstolar, alla upptagna naturligtvis.
Okej, låååååång show, ingenstans att sitta, vi la ut våra filtar på golvet, precis efter dom få stolsraderna för att få bra platser, i väntan på att showen skulle börja...
 

"Camp Väntan"!
Så fylldes det på bakom med en djävla massa folk, så vi var glada att vi stod där vi stod.
För har man betalat 405:- kr (375+bokningsavgift) då vill man ju INTE stå längst bak och inte se ett skit liksom.
 

 
Så körde det igång, och det är ju ingen idé att jag berättar alla roliga skämt jag kommer ihåg, för det skulle ta hela resten av veckan, så det blir bilder och "Temat" för just den komikern.
Och...
Så gick det inte att ta med blixt, för dom hade rökmaskin, så jag fick ta utan blixt
för att ens få några bilder, så kvaliteten på bilderna är ju "så där".
Men helt okej, man ser ju vem det är liksom 
Först ut var konferenciern ÖZZ NUJEN...
 


En väldigt intensiv herre som är mer än LOVLIGT FUL i munnen...


 
Och Özz hade VERKLIGEN en poäng när han startade upp showen, "Va fan gjorde alla UNGARNA där?"
Alltså detta var åldersgräns på denna showen, den var från 15 år, och det var klart och tydligt klargjort på både Gåsemoras hemsida, Sunny Standups hemsida och ticnet.
Ändå var det folk som hade med sig sina BARN.
Vissa av skämten var ju hur oskyldiga som helst, men en hel del var klart olämpliga för barn under 15.
Men föräldrarna fick väl skylla sig själva, djäkligt dumt att ta med sig barn dock, som fick höra både det ena och andra.
Sen kom en "Jesper", som jag glömt efternamnet på...
 
... som körde "Russin" som sin grej.
Helt okänd för mig, men så dåligt rolig så han var ASKUL!
 
 
Soran Ismail, denna lilla lågmälda älsklings-dvärg med skägg!
Hans tema blev naturligtvis hur jobbigt det var att resa in och ut i USA när man ser ut som honom och dessutom är född i Iran och kommer från Irak.
En skitjobbig kombo, vi förstod och tjöt av skratt!
Han berättade även sagor och lärde oss ett och annat om svenska teasers och norska LUREMUSAR.


 
ÄLSKAR denne lille man, säger jag bara!
Så kom Hasse Brontén, en för mig bekant till utseendet man, men ej i humor, men jag dog nästan...
 
 
Hans tema var bla "Så lekte vi förr" och igenkänningsfaktorn var...
Bara FÖR mycket.
Jag var glad att jag gått på toa innan showen, för annars hade jag bostavligen inte kummat hålla mig.
Jag kunde knappt stå upprätt och tanten som satt framför mig fick en kaskad av mitt jättehår i fejset gång på gång medans jag gapskrattade...
Hon blev sur, men jag kunde tyvärr inte hjälpa det.
Lärdom för tanten av det:
Sitt inte framför en jättelång kvinna med stort hår, you might get it in your face 
Så kom...
 

 
Robin Pålsson, känd från tv´s "Robins"...
 

 
Han var väl den jag tyckte minst om, fastän han var väldigt rolig han också.
Men han körde mycket Zlatan-skämt, som man redan sett på tv, så han var kul, men inte jättekul.
Efter Robin kom...
Surtanten Ann Westin, VILKEN höjdarkärring, herregud, det är väl precis så där jag kommer bli när jag blir gammal...
Eller kanske redan är...?
 

 
Det blev mycket skämt om jobbiga ungar, otrogen man och hennes vaxduksklänning som var så himla fiffig sommarklänning.
Bara spilla på och sen torka av!
Och efter Ann, kom Måns Möller...
 


Han körde då temat:
"Jag har köpt hus på landet och kommit ihop mig med grannen!"
Han har tydligen fått en granne som är "Natur-nazist" och man fick en uppmålad version av Måns med två döda sångsvanar på fötterna på slutet...
Jag tjöt av skratt.
Efter Måns kom David, David Batra...
 


David körde temat:
"Jag har bott i världens djävla skithåla en hel sommar när jag spelade in film i - Fårösund!"
Där man fick höra hur hans enda nöja var att hänga på låset till Bungehallen varje morgon, tills dom öppnade.
Även att han blivit småbarnsförälder och saker man inte kunde göra längre för att man blivit just förälder.
Tjöt jag av skratt?
Jepp, for sure!
När David var klar kom Marika Carlsson upp på scenen...
 

Och ja...
Hon var kul, ungefär i klass med Robin, man skrattade gott!
 
 
Men sen kom ju godingarnas goding:
Johan Glans.
Heeeeerrrrre min guuuuuuud...
Han är ju helt klart sååååååå kul så man dör.
Han är ju bara så underbar, vilken fjant!!!
 

Jag fick mig en sista genomkörare av magmusklerna å det grövsta, det blev magpss "extra ordinär" typ!
Han körde temat:
Småbarnsförälder, och det var så in i helskotta kul så jag tror att alla i hela ladan bara ville lägga sig ner och kippa efter luft.
Man vart ju helt slut!

Och jag kan säga så här, den sista kvarten - 20 minutrarna, då gav min nacke upp.
Jag fick så där ont i nacken så jag börjar toksvettas, först efter att ha suttit och ätit på hårda träsoffor, därefter ha suttit på ett stenhårt ladugolv, sen stått rakt upp och ner i FEL SKOR på ett stenhårt golv, så var det ÄNDÅ värt all värk jag gick hem med.
Jag kände värken, men skrattade så det gjorde mig inte ett skit!!!
 
 
Och när det var slut...
Då ville jag se det igen!
Jag kan ju bara säga så här:
Kommer Sunny Standup någonsin hit igen, lär jag INTE missa det.
Och det tycker jag inte NI heller ska!
Ladan på Gåsemora var knökfull och folk gick nog hem med ett väldigt gott och glatt humör.
Jag fnissar ännu och känner mig varm i hjärtat, det sägs ju att "Ett gott skratt förlänger livet" och mitt liv...
Det är nog förlängt med ca 100 år efter igår!
Nu ska vi på playan, ses senare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0