Återvändsgränd...

Det är inte min dag idag...
Alls.
Men, det kan det ju inte vara alla dagar heller.
Skrev världens längsta sms till sambon, där jag tyckte han varit taskig igår.
Ja, att jag i mitt överlämnande i en "huslig uppgift" till honom förväntade mig "ett gott resultat".
Nu uttryckte jag mig kanske inte så, men nästan.
Och att jag var grymt besviken över fuskandet m.m, för det är jag.
Jag har inte fått något svar.
Jag känner mig bara så deppig över att man ska behöva stå som en djävla Städ-Hitler och peka med hela handen jämt.
Jag är och vill inte vara sån.
Det är under ens värdighet liksom och skittrist!

Jag var på lönesamtal, bara att hoppas att ens arbetsinsats UPPSKATTAS och att man får alla 650 kr i löneförhöjning i kuvertet som man anser sig vara värd!
Ja, potten för var och en var 650 kr.
För det KAN ju delas upp på andra också, och det är ju inte kul.
Eller det blir inte kul, då lär jag ifrågasätta detta.

Hittade den rätta orangea tråden idag, men har inte sytt.
Bara vilat.
Solat lite.
Sorterat och rensat i min bomulls-garnslåda och funderat på om jag inte ska göra en babyfilt till i vitt, rosa och cerise och sen sälja den...?
Jag gjorde ett prov och tyckte det blev sött!

Har försökt få ordning på ett "ärende till en myndighet" som jag behövt/behöver hjälp ifrån.
Det blev återvändsgränd på ALLA samtal jag gjorde.
Vad gör man då?
För sista alternativet kostar pengar.
Djävla Gotland, ska det vara så svårt att ha lite GRATIS rådgiving inom vissa områden?
Tydligen!
Och på fastlandet tar dom INTE emot klagomålen, för det är ju inte "min" kommun.
F-U-C-K!

Insåg en sak idag också:
Ibland är man som en orm med kluven tunga.
Tur att man kan inse DET ibland också!
Självinsikt är jättebra, men trist.
Man får stå sitt kast liksom, särskilt när det inte går att radera eller deleta!
Men så står jag ju också för allt EGENTLIGEN, jag bara inte gjorde det just IDAG!
Öken sa Fröken...
Österholm.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0