Detta är inte ett hot....

Uppe med tuppen och idag är det skolavslutning för sonen!
Jag ska till LAS först och sen får jag trampa upp för backen som en galning och ta mig tvär över hela stan och till skolan.
Lite öken att det inte ligger nästgårds, det lär bli svettigt.
Jag hoppas jag hinner med lite mingel iallafall.

Öppnade tidningen idag och såg att UNGDOMSGRUPPEN är i fara och kanske ska läggas ner!
Ursäkta moi, men nu måste jag svära igen, vilka djävla idioter, är dom inte riktigt kloka!?????
Alltså det är ju så man baxnar av all denna spar-iver inom kommunen.
Vart har alla pengar tagit vägen som varit bugeterade förut?
Ett litet citat ur artikeln....

"Idag kommer sparförslagen (se faktaruta) att behandlas av nämnden. Men troligen tas inga skarpa beslut då.

- Nej, troligen får vi bara direktiv om vilka förslag vi ska utreda vidare, säger socialdirektör Lena Lager.

Många av förslagen har varit uppe tidigare, men sedan strukits av politikerna. Lena Lager medger att besparingarna kommer att drabba ungdomar och andra utsatta grupper.

- Visst är det så. Men det är bara i den icke lagstadgade verksamheten vi kan skära, så det här är det enda vi har att ta, suckar hon.

Socialnämndens ordförande Hanna Westerén (S) ville i går inte kommentera sparförslagen."

Ja, Lena Lager SUCKAR, och det kan hon ju göra.
Jag tror att dom som arbetar med ungdomarna suckar ÄNNU HÖGRE.
Eller rent av får ångest.
Tänk alla dessa ungdomar som är utsatta, som kanske inte har föräldrar som bryr sig om dom, eller har föräldrar som bryr sig men inte når sina barn...
Ja, det finns många scenarier att tänka sig, där ungdomsgruppen behövs.
Jag vet knappt vad jag ska skriva, jag blir bara helt MATT på alla djävla sparförslag på FEL ställen, och SLÖSERI med pengar på andra fel ställen.
Men kommunen kör sitt eget race som vanligt, cykelväg och grodtunnlar för 50 miljoner och så lägger vi ner resten av ön!
Jättebra, verkligen jättebra.
Nästa val...
Då röstar jag BLANKT!
Och detta är inte ett HOT, det är ett LÖFTE!!!!!!

Så såg jag en trailer på nya "Dallas".
Herregud, jag fick rysningar bara jag hörde signaturmelodin.
Helt sjukt, men det fick jag, och nästan en liten tår i ögat, jag blev så sentimental.
Tänk, Dallas började när jag var liten och man satt KLISTRAD vid tv´n, alla här hemma satt klistrade vid tv´n.
Gissa vem som kommer sitta klistrad vid tv´n när den börjar sändas igen?
Jo, undertecknad såklart.
Det kommer bli sååååå bra, jag är helt övertygad 
Nu ska vi göra oss klara här!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0