En ny idol...

Igår svängde jag lite snabbt ihop ett par baggybyxor till, med elefantmönster...

Och ska väl sy i gummiband senare, om byxan igår blev "rockig" så blev väl denna "marknad i Thailand"-stuk typ.

Men det finns säkert en köpare för dom också

Ja, så det ägnade jag mig åt efter "Borgen" sen dog jag i det närmaste i sängen, det var inte många minuter jag orkade hålla ögonen öppna.

Så har jag fått ett NY IDOL, en designer jag aldrig i hela mitt liv hört talas om, Claire McCardell.

Att jag "snubblade" över denna designer var pga denna UNDERBARA klänning...

Såg denna kreation på den där Burdasidan" jag är med på, och det är tjejen på bilden som gjort klänningen.

Jag...

Nästan svimmade av kärlek!!!

Och lite avundsjuka också  förstås.

Och klickade mig vidare till hennes blogg och fick då läsa att hon sytt denna under-under-under-under-underbara klänning efter inspiration av just Claire MacCardell.

Jag var ju då tvungen att ta redan på vem den där Claire var, och höll på att dö igen, vilka kläder...

Dress, Evening

Claire McCardell  (American, 1905–1958)

Detta var inspirationsklänningen för den svart/bruna ovan...

 

Ja, jag ska inte trötta ut er med mer bilder av Claire´s kläder men är det något jag ska börja leta efter "Clarire-mönster".

Vad det verkar som så är det tydligen många gamla vintagemönster som Claire skapat som kommer ut i ny tappning och jag...

Ska nosa upp dom som en liten blodhund 

Även ta mig till bibblan och se vad dom har att erbjuda, för jag är KÄR!

Nu ska jag börja min dag, och idag är det ganska kallt ute IGEN.

Mutter, säger jag bara.

Efter några dagar med varmluft är det nu isigt i vinden igen, så...

SURT!

Men, men, min semester har inte börjat ännu, ÄN finns tid, jag ska inte misströsta ännu.

Inte kussen i Norge heller, vi hade ett litet snack om det häromdagen, för man känner ju att halva sommaren nästan har gått nu när man kommer till midsommar.

Inte riktigt, men nästan ändå...

Så det känns lite stressigt efter riktig sommarvärme nu.

Fast modet UPP och humöret med, det blir snart varmt.

Hoppas vi.

Det blir lite sy nu på morgonen, sitta på balkongen och virka, gå hundpromenad och ett föräldrarmöte mellan oss och sonens pappa+bonusmams ikväll.

Får vi väl se vad DET resulterar i.

Vi ses lite senare!

 

 

kaka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0