Ett kuttersmycke...














Man kan ju undra hur vackert det får lov att bli i naturen...?
Hällarna bara SVÄMMAR ÖVER av blåeld, det är som ett blått jättehav av blommor.
Ja, man kan bli religiös för mindre.
Vi hade en superskön strospromenad och idag mötte vi Kashmir med husse, och även den söta lilla Siri.
Siri är en liten chiuauavalp som typ fick plats i min ENA hand!
Ja, hon är ett riktigt litet KUTTERSMYCKE och om Milou ser ut som en dockhund...
Då ser Siri ut som dockhundens hund.
Hon är bedårande söt.
Och medans Milou och Kashmir röjde runt, så fick den lilla mini-Siri avundsjukt titta på, inte kul alls tyckte hon.
Men jag fick ju gulla med Siri istället, fast hon var väl inte lika nöjd med det kanske 
Nästa gång jag träffar Siri ska jag komma ihåg att ta en bild, jag som alltid kommer ihåg att fota annars, glömde idag.
Så kom ju solen på eftermiddagen tillslut iallafall!
Jag ringde norgekussen och hon satt ute och solade, stekte, men det...
Gjorde INTE jag!

Men jag satt och vilade medans vi pratade iallafall, och när jag och Milou knatade iväg, då blev det sol och varmt.
Jippie.

Jag har försökt att smälta lite att jag faktiskt sålt mitt första klädesplagg.
Det känns så BRA, så kul.
Sjukt kul.
Nu kan det bara gå åt ett håll vad gäller kläderna också...
Framåt
Jag blir liksom lite pirrig för vad jag ska gå vidare med framöver, för nu har jag på något sätt tagit nästa och första steget till något nytt känner jag.
Jag känner mig förväntansfull på något sätt.
Jag måste växa.
Ja, det måste jag.
Idag/ikväll ska jag inte sy, TROTS att jag är bra djäkla sugen, jag är väldigt taggad att svänga ihop något, men...
Jag måste vila.
Det enda jag ska göra är att rita av och skära ut ett mönster och virka på babyfilten.
Mest sitta still, jag vill vara pigg imorgon och inte som en urvriden trasa på jobbet.
Det är sista dagen innan semester
(tjat, tjat ;) och vi har viktiga saker att göra, då vill jag vara klar i knoppen.
Och mitt senaste fynd på Tradera är...

Och framförallt var det modellen längst ner till höger på bilden som var intressant...

Ja, jag hade ju egentligen shoppat upp min budget för månaden eftersom jag hade köpt "dyrt" häromdagen, men när jag såg den här modellen...
Var jag tvungen att lägga bud, jag fick det för 41 spänn.
För jag vill köpa fleecetyg och sy en fleecejacka i...


... typ ärtiga färger!
Ja, jag vill sy till mig själv och ha en lite ärtig vår-sommar-och-höst-jacka att ha under hundpromenader.
Kanske även sälja...?
"Branting" har/hade ju några liknande jackor för DYRT pris, jag kan ju göra och sälja...
Billigare 
Köpte ett liknande mönster för något år sedan, med det var inte så bra i modellen, jag vart inte nöjd ändå.
Fast det kostade mig typ 2 kr plus 12 i frakt, så det var ju ingen stor förlust direkt.
Nu har jag fått ett mönster jag gillar BÄTTRE.
Och nu ska jag göra ett ryck och rita av mönster, tjing!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0