För er som inte förstår "gammeltants-uttryck"...

Tant Krum-&-Stum-i-kroppen är tillbaka på bloggen igen, jag vilar upp mig en stund.
Under kvällen har jag klarat av det jag planerade, "rita av och skära ut byxa till 3-åring", samma till vuxen, och skurit ut tyg och nålat ihop till 3-åringen!
Tant Krum-&-Stum-i-kroppen har krälat runt på golvet och är nu helt "OFÄRDIG", som min mormor skulle ha sagt.
Dvs:
Man är HELT KAPUTT i kroppen, för er som inte förstår "gammeltants-uttryck".
Ja, ja, ingen idé att klaga, jag har ju själv valt att göra det värre i både rygg och nacke liksom.
Jag klagar inte, jag bara informerar.
Typ.
(
P-M-S )
Himla låg värktröskel den här stundande mensen märker jag minsann ju längre dagen går.
Hormonerna måste vara i botten just den här perioden, och det har det inte varit på länge...
Så jag ska inte klaga på det heller.
Nope.

(favorit i repris...)
Jag ska bara härda ut tills nacken är på topp igen och ryggen...
Skärpt till sig.
Tyget till baggybyxan denna gången blev...

... detta blommiga som jag sytt ett linne i förut.
Det första linne jag faktiskt sydde på min "nya" maskin förra året, och jag hade tyg kvar så det råckte till ett par flickbyxor också.
Tänkte matcha upp det med ett litet vitt linne till byxan, så det blir ett "set" denna gången tänkte jag.
Blir nog piffigt värre 
Annars har jag fyndat...

... detta RAFFIGA mönster på Tradera.
Ja, här har VERKLIGEN "Tant Raffa" kommit till stan!
Eller kanske "Tant Porr"...?
Men jag bara älskar såna där sexiga ryggar, och ska jag börja göra kläder till Hollywood-skådis eliten, då är sexiga ryggar ett måste!
Kanske jag skippar leopardmönstrat tyg dock, för det är väl bara Hollywoodfruarna i förorten som gillar sånt, "Tacky Tanter" typ .
Jag ska nog hitta finare tyger än det hoppas jag.

Såg midsommarvädret förut.
Vad är detta?
Det skulle ju inte bli regn här förrens KANSKE framåt kvällen imorgon, senkvällen.
Nu är det helt plötsligt tidig eftermiddag.
Inte okej, inte okej alls känner jag!
Men, men, vännerna träffar vi ändå, maten äter vi ändå, kanske bara inte blir Paviljongsplan då bara.
Vi får väl se.
Nu ska jag sy några sömmar, om ögonen tillåter.
Vi ses imorgon, nattinatti.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0