Förtitt på barnbyxa...

Att svänga ihop ett par "baggy"-byxor gick...
Snabbt!
Efter att ha sett filmen med sonen igår sydde jag ihop NÄSTAN hela byxan...


Det tog endast en timme!
Ja, så nu är det bara att sy kanaler nertill och upptill och sätta i gummiband, hur enkelt kan det bli?
Superenkelt.
Det kommer bli riktigt ROCKIGA baggypants.
Och gammal som jag ändå är, så kan jag inte låta bli att bara ÄLSKA det där tyget.
Det värsta är att jag skulle mer än gärna ha ett par likadana byxor själv, alltså i det stjärnmönstrade tyget.
Hm, ja, jag vet inte om det är dålig smak eller bara lite "wild and crazy"...?
Ja, ja, jag har ändå inte tyg så det räcker till några byxor till mig själv ändå, så jag får väl fundera på om det ÄR dålig smak eller just "wild and crazy" tills jag har mer tyg! 

Dagen ser ut som följer, sonen ska iväg på fotbollsskola, jag ska cykla eller gå till Ica Maxi och leta efter en "BURDA 05", känner mig lätt desperat och bara MÅSTE få tag i den tidningen.
Det är mönster som jag bara måste ha, och har inte hittat tidningen på Coop.
Om den inte finns på Ica Maxi måste jag ringa Krambobodi, och finns den inte där...
Då måste jag uttnyttja mina vänner och släktingar på fastlandet, för det är KRIS!!!
Så, vi ses senare, vi ska iväg och ut, dom färdiga byxorna kommer lite senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0