I´m stupid...

Vänta här nu...
Inte för att jag kan något om fotboll, men åkte inte Sverige UT igår ur fotbolls-VM?
Eller såg jag på fel lag...???
För när jag ser en reklam med Herman Lindqvist på tv idag, så verkar det som om "Ja, ja, Sverige åkte på stryk mot engelsmännen, men PÅ TISDAG då tar vi nya tag mot frankrike!"
Eh...
???????
Har det blivit fel i spel-reklamen eller ska dom spela om någon ny plats i VM nu eller?
Ingen av dom fotbollskunniga är hemma, jag får väl fråga senare.

Sen har jag i min ego-enfald trott att JAG (jag, jag, jag, jag, jag, jag, alltid JAG...) var den enda i släkten som hette efter mormor!
Förutom nytillskottet i släkten då.
När min kusse som nyss blev pappa sa:
"Men heter inte Syster-Yster Annie också...?"
Nääää, sa jag, nej det tror jag inte.
Och var nästan helt BOMBIS på det.
Igår, på kalaset tog jag upp det med mamma, och det visade sig att inte bara jag, utan även MAMMA, Syster-Yster, mitt ena GUDBARN ( Syster-Ysters dotter) heter Annie.

Jaha, och JAG som trodde att jag var ensam.
Tjejen med koll liksom.
Och att jag inte ens visste att mamma och guddottern heter detsamma.
GUD så pinsamt.
Vad gjorde jag på guddotterns dop kan man ju undra?
SOV framme vid dopfunten eller?
Förmodligen.
Ja, ja, då är vi nu alltså FEM Annie i släkten, men endast EN med det som tilltalsnamn!


Jag har ritat mönster, skurit ut mönsterpapper till en enkel barnklänning, skurit ut tyg och haft det pilligt!
Ja, egentligen skall man sy små "kilar" runt hals och armhålor på insidan av tygstycken för att göra det enklare för sig.
Istället för att sy typ "vikta sömmar" som kan bli jättefel och superpilligt.
Men...
Jag ville INTE ha några påsydda kilar på insidan, jag ville ha en sydd söm, så jag har haft det pilligt minsann.
Har fått sprätta och sy om en del...





Tillslut blev det bra.
Eller jag blev nöjd.
Så nu är jag nöjd, bara att fortsätta.
I´m not stupid, iallafall i detta fallet, carry on!
För övrigt så har våran hund tydligen inga leder i bakroppen...


... hon ser ut som en bil kört över bakdelen.
Måste vara väldigt obekvämt att ligga så där, men tydligen gillar hon det och spanar på både mig och Leo.
Nu, mot klänningen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0