Inte särskilt "Hen"...

Förslag till färger i ny mormorsrute-filt...




... men det ska vara ljusare rosa än den jag använde, jag hade bara gammelrosa hemma, jag vill ha ljusrosa.
Ganska sött och inte särskilt "Hen".
Dvs KÖNSNEUTRALT 
Så vart Milou sotis på Leo igen...


Milou:
"Hallå där din fluffiga lilla hårboll!
Vad äter du på om jag får fråga?"
Leo:
"Gnag, gnag, gnag, STICK din looser, gnag, gnag, gnag..."
Milou:
"Matte, varför får inte JAG en sån där hård, orange sak att gnaga på?
Så orättvist, det är bara han som får en massa godsaker jämt.
Jag får ju ALDRIG nå´t gott!"

Så tänkte hon nog:
Om jag står och stirrar ut kaninen bakom hans rygg så kanske han blir stressad och störd, och jag kan nappa åt mig den där intressanta godsaken!
Men Leo brydde sig inte ett skit, satt med ryggen emot den lilla avundsjuka vovven och gnagde och gnage tills moroten var slut.
Då vände han sig om och "hotade" med att bita henne i nosen.
Inte för att jag tror att Milou skulle GILLAT moroten även om hon fått den, men ALLT Leo får...
Det vill hon ha.
Och äter det bara "för att".
Jepp, sån är hon!
Nu ska jag lägga upp en annons på www.stickqvick.blogg.se/butik/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0