Jag kan inte sova...

Så skulle jag sova igår, trött som en bäver, såg "Borgen" och somnade nästan under programmet, stupade i säng klockan 22 och vad händer...?
Jag kan inte somna!
Jag la mig och läste i min bok, blev ÄNDÅ inte sömnig, fick panik....
Och då är det ju klippt direkt.
Ja, och har man börjat få "Jag-kan-inte-sova-och-ska-upp-tidigt-som-fan-och-jobba-paniken" då är det svårt att bli av med den.
Jag tror jag går på för högt varv sen hela förra veckan, och nu har kroppen svårt att koppla av fastän jag är så in i helvete trött så jag nästan baxnar.
Och så börjar man tänka på ALLT, jag försökte rensa hjärnan men vad händer...?
Jo, jag börjar ligga och få PRESTATIONSÅNGEST!
Ursäkta, men hur fungerar människan och hjärnan...?

Där ligger jag och börjar tänka på att jag är kass på både det ena och andra när det gäller HANTVERK...
Och får prestationsångest.
Jag fattar inte varför hjärnan letar upp det mest idiotiska att börja älta när man liksom inte har något annat att plocka fram.
Ja, här har man inte sagt eller skrivit något dumt, inte ett smack har hänt, och jag börjar ligga och tänka på GYLFAR i byxor och fickor på kläder, ett komplicerat kjolmönster som är virkat som jag skulle vilja göra men inte tror mig fixa...
Och så där höll det på.
"SLUTA, sluta..." försökte jag tänka, men då började jag tänka på svårsydda tyger istället!
Och så där höll det på, tills jag tydligen somande.
Men det var SENT, sent, sent, då hade jag legat och vänt och vridit mig i sängen bra många timmar.
Och när klockan ringde imorse...
Då kan ni ju bara gissa hur pigg och vaken jag kände mig.
Gissa på ni bara.

Det är snart semester, två pass kvar, sen får väl kroppen varva ner och gå in i semester-mood.
Nu verkar den gå i toppspinn.
Dags att hoppa i duschen...
Två pass kvar, NU avverkar jag det ena!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0