Paniktvättar...

Uppe med tuppen och paniktvättar sonens fotbollskläder.
Jag hade heeeeeeeeeeeela dagen på mig igår.
VISSTE att det vad något jag glömt, men kunde inte komma på vad!?
Förrens precis när jag la huvudet på kudden för att sova, DÅ ramlade polletten ner.
Fotbollskläderna, satan!
Men det är väl typiskt, varför slog "kom-ihåget" i hjärnan på just vid läggdags?
Inte klockan 10 på morgonen eller ens klockan 20, nej klockan 23, DÅ slog hjärnkontoret på.

Sonen sa att det inte spelade någon roll, han kunde spela i kläderna ändå.
Jag sa:
Men dom luktar ju... inte tårtkalas...
Fotbollssonen:
Men jag ska väl inte hångla med någon på fotbollsplanen, det är väl ingen som ska lukta på mig.
ALLA luktar illa på en fotbollsplan mamma!
Den glömska mamman:
Nä, det är kanske ingen som ska lukta på dig kanske, men ändå.
Fotbollssonen:
Det gööööööör inget, skärp dig!
Den glömska mamman tänkte:
Men dom är ju helt stela av svett, dom är så stela så dom kan stå för sig själva utan stöd.
Det är inte fräscht.
Så när jag ändå var uppe tudigt så blev det åtminstone en snabb tvätt och TUR att man har torktumlare nu.
Det ska nog hinnas lukta lite fräschare innan avfärd

Så spelade "vi" fotboll igår.
Killarna i familjen var FULLA av förväntan, här skulle det vinnas minsann!
Och glädjedödaren (undertecknad) sa:
"Mot England, skojar ni, fotbollsnationen überalles.
Dom har inte en chans!"
Lovade sonen hundra spänn om Sverige vann, bara så där.

Sambon var med "svågern" på lokal och jag och sonen satt här hemma och såg.
Eller jag såg inte aktivt för jag skar mönster, så jag gick ju från och till medans sonen satt klistrad framför tv´n.
Och skrek.
Och det såg ju rätt ljust ut där ett tag, men så fort Sverige fick övertaget då...
Satte England in högsta fotbolls-djävlar-anamma-växeln, as always.
Och Sverige åkte på däng, i vanlig ordning.
Så var dom ute.
Snöpligt.
Och som dom sa på nyheterna imorse:
"Vikingahornen slokade..."

Synd ändå, alltså alla som läser min blogg kanske tror att jag tycker att det ÄR jättebra att Sverige åker ut eftersom jag är så taskig mot sportandet här jämt.
Men det tycker jag inte.
Vi är bara så kassa.
Det är inte som på 70-80-talet när det drällde av sportstjärnor i landet och vi var bäst JÄTTEOFTA.
Nu har vi Zlatan i fotboll, men han kan ju inte dra hela fotbollslandslaget själv.
Inte kör han slalom som Stenmark heller.
Eller spelar tennis som Björn Borg.
Eller springer 1000 meter.
Eller hoppar höjd.
Eller simmar fjäril.
Eller kör skidor som Gunde Svan och Tomas Wassberg.
Ja, ni fattar, vi är bara inte bra.
Så jag visste att det skulle bli så här, ändå är det ju LITE tråkigt, för hela fotbollssverige har ju laddat så.
Nu ska det laddas för OS, men vad har vi att visa upp där?
"Inga kommentarer."
Sportmosaren har talat 

Något som är positivt här på morgonkvisten är att man kunde läsa att ungdomsgruppen blir kvar.
Men beroendevården och lite annat blir bortprioriterat.
Ja...
Det är väl alltid dom svagaste i samhället som blir lidande.
Och deras familjer!!!!
Men inte cykelvägar och GRODTUNNLAR inte, oh no.
Ni kanske tycker att jag tjatar om den där cykelvägen med tillhörande grodtunnlar, men det lär bli fler gånger.
För det ska ju sparas så förbannat på helt fel ställen.
Nu har sonen vaknat och "ligger på" igen, han bara MÅSTE, måste, måste ha datorn.
Igen.
Jag undrar vad det är som är så viktigt på facebook...? 







Kommentarer
Postat av: Gunnel

Hej! Jag har läst lite bakåt i din blogg och hamnade givetvis bland allt du sytt och virkat. Så tjusigt! Ha en trevlig helg.

2012-06-16 @ 15:40:16
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

Tack så mycket! Ha en trevlig helg du med :D

2012-06-16 @ 17:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0