SEMESTER!!!!


Så var den ÄNTLIGEN här...
Semestern 
Herrrgud så härligt, jag fattar knappt att det är sant, sista passet avklarat!
6½ vecka, med ett litet inhopp i slutet, men SEX OCH EN HALV djävla VECKA.
Fi fan, oj, oj, oj så skönt och kul detta ska bli.
Jag är SÅ glad!!!!
Morsan fick hämta mig och mitt jättelika "bagage" idag, det var för mycket för att cykla hem med.
Hade sängkläder och andra kläder som skulle med hem och tvättas, samt en kasse tidningar till kaninen.
Vi tog en sväng in på Ica Maxi och så fick jag handla på en och samma gång också, och jag hittade en...
 

... bikini!
Ja, äntligen, efter idogt letande i MÅNADER så hängde en skitsnygg bikini på Maxi!
Jag provade, den satt bra, visserligen halterneck men en sådan här halterneck funkar, så ner med den och sen toppade jag med en flaska solkräm med faktor 30 också!
Nu är jag inte bara ledig i 6½ vecka, jag är laddad för beachen dessutom!
Eller om det regnar, SYRUMMET.
Det spelar ingen roll, allt känns lockande och kul oavsett.
Speciellt nu när man sålt sitt första klädesplagg också 
Ja, och ni vet ju känslan, nu har man jobbat ett helt år och så är man ledig länge.
Jag fördrar att ta allt på en gång, kanske bara spara någon dag hit eller dit, för det här med att ta en vecka eller två och dela upp semester, det är inte min melodi.
Jag kan ändå inte koppla av då.
Jag vill inte hatta hit och dit, jag vill långnjuta.
Och det ska jag verkligen göra nu 

Igår ringde morsan MINST 5 gånger när jag jobbade.
Milou var kass i magen, diarré och på morsan verkade hunden nästan döende.
Suck, knappast trodde jag via telefonen utan att ens ha sett hunden.
Jo, och jag fick följande rapporter om hur "illa" det var.
Okej, tillslut blev jag NÄSTA orolig själv som morsan höll på.
Ja, och jag fick ringa till sambon och be honom handla ris för att få stopp på diarrén.
Sambon...
Han skulle absolut köpa ris men ville att jag skulle ha telefonen "stand by" ifall han inte skulle fixa att koka riset!
Herregud, det står väl på förpackningen "ella"...?
Jag som inte ens äter ris, kan koka ris, men inte han som äter ris.
Så kom jag hem och hunden är hur pigg som helst.
Hon har både ätit och druckit, pinkat och skitigt klokt...
Men igår verkade det vara läge för inläggning på veterinär-sjukan och dropp!!!!
Snacka om överdrift, mamma måtte fått solsting igår 
Och appropå solsting...
Nu har jag inte tid med er, för nu ska jag ut och jobba på MITT EGET solsting.
Vi ses senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0