Babysteps...

Så gick luften ur mig!
Orkade knappt cykla hem, jag har jobbat en del dygn nu, och idag...
Gick luften ur mig.
Behöver en kopp kaffe till känner jag minsann.

Sitter dock och gnisslar lite tänder av irritation här, tänk om man hade lite pengar.
Tänk vad man skulle kunna SATSA då.
I och med det jag "hittade" det überhemliga  i förrgår, då började jag fundera på det där med att "satsa STORT" igen.
Men jag är för feg, jag måste ta saker och ting i babysteps, men jag har så rysligt mycket bra idéer.
Igår, på jobbet, fick jag ytterligare en idé som skulle kunna vara unik.
Fast då behövs pengar, vilket jag inte har.
Det är lite surt.
Plus att jag måste, som jag skrev häromdagen, bli jättebra på att sy.
Mitt "fynd" tål inga misstag.
Inte för att jag misslyckas särskilt många gånger...
Men det händer.
Nu får jag ju iofs lite pengar tillbaka på skatten, som SKULLE kunna användas till det überhemliga.
Fast jag har bestämt mig för en sy-provdocka istället.
Det blir med andra ord inga nya brillor, det blir något jag önskar mig MER.
En sådan måste jag ändå ha om jag ska kunna sy ännu bättre.
Babysteps var det.
Inte lätt att vara kreativ men sakna pengar!

Annars hade jag ett samtal igår, angående mig själv, där jag är så att säga:
Grymt missnöjd.
Dock fick jag besked att "allt är normalt", till och med mina känslor.
Ja, mitt tålamod är inte det bästa IBLAND, och särskilt inte i denna frågan...
Jag förstår INTE hur jag ska stå ut till oktober typ.
Men jag har inget val.

Det blev mycket hemligt här nu, urtrist att läsa säkert.
Jag är liksom både GLAD, ledsen och djävligt trött idag.
Något som kanske piggar upp mig är att jag ska gå och hämta upp mina japanska sy-böcker!
Kanske jag får energi att starta upp något idag, vi får väl se.
Nu blir det promenad, tjing!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0