Det perfekta knepet...

Finbilder på finkaninen...





Och så favoritbilden...



Leo i knät, sugen på sina obligatoriska morgonflingor.
Vi fick en egen stund idag, utan hund och andra famlijemedlemmar imorse.
Det var bara vi och flingorna.
Det var så skönt!

Nyheten om att BARN används som mänskliga sköldar för regeringsstyrkorna i Syrien berättas det om idag.
Jaha, skulle det vara nytt i krig undrar jag?
Inte direkt!
Det är väl det "perfekta" knepet att hålla sina soldater vid liv och sedan kunna slakta sina motståndare ursinningslöst.
Att några ungar stryker med på kuppen är väl skit saksamma???
Eller?
Eller??
Eller???
Eller????
Och världen och FN bara tittar på.
Hur många mer oskyldiga barn ska behöva sätta livet till bara för att en galen diktator har fått hybris och tror han står över allt och alla?
Ja, man KAN ju UNDRA!?
Under tiden sitter vi väl här i vår trygga lilla värld och tittar på i våra soffor.
Gud så fruktansvärt...
Jag skäms över att vara medmänniska och inte göra ett skvatt mer än att tycka här.
Jag ger iofs pengar till Unicef/världsförälder varje månad, men det borde finnas en "krigsfond" där alla pengar går till barn drabbade av krig också.
Bara att hoppas att det snart blir ett ingripande snart, och att Syriens galne ledare hamnar där Stalin, Hitler, Saddan Hussien och alla dom andra galningarna är...
I helvetet!


Nu ska jag börja min dag, RIKEDOM står på schemat, klippning av klor på hunden, och hantverkande!
Jag har gått in i en hantverksbubbla, jag vet inte när jag träffade folk senast, förutom på jobbet.
Jag känner mig väldigt asocial, det får bara lov att vara så då.
Vi ses senare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0