Stressad av att skära lite falukorv...

Så var syndaren tillbaka.
Eller så mycket synd har det kanske inte blivit, men, ja, ja, det lät bra att börja så iallafall!
Jag städade lite och plockade undan som planerat, och sen...
Började jag DRAPERA en klänning!


Och det gick bra!
Tills jag började undra VEM som skulle ha den där djupt urringade blåsan?
Jennifer Lopez eller kanske Kim Kardashian...?
Eh, och skulle jag svassa ut i något så där urringat, jag som inte ens har några bröst?
Och NÄR skulle jag använda den?
När jag går till Ica och handlar?
Typ.
Skitsamma, tänkte jag, jag kör på och om inte annat kanske jag kan sälja den.
Så jag körde på, det gick fintfint tills jag upptäckte:
Det var fläckar på den ena delen av klänningen!
Men... åh... nej... va... fan...!
Det var ju det tyget från Stoff & Stil som var förstört och som jag fick ersatt.
Fint, fint att jag kollade FÖRST, vilket av tygerna jag tog, verkligen finfint.

Suck, okej, den ena delen var ju okej iallafall, då fick jag väl lov att skära till en ny del då.
Att jag inte såg det från början, GAH...

Men just i detta DÅ, hade jag ingen lust att fortsätta, så jag la ner, tog min hund, solhatt och virkning och gick ut i solen och trädgården istället.
Satte mig och virkade på babyfilten.
Och slappade, kände hur djäkla trött jag faktiskt var, la ner babyfilten efter några varv och satte mig och läste istället.
Ja, så det var min dag det, blev stressad när sambon kom hem och jag skulle hänga tvätt OCH fixa falukorv till kvällsmat!
Stressad av att skära små skåror i falukorven och sticka ner ost.
Oj, oj, hjälp så stressigt det blev för den rejält AVSTRESSADE Frk Österholm 
Nåväl, jag hinner väl stressa av igen så snart jag fått in korven i ugnen, så fort sonen kommit hem från fotbollsträningen!
Nu ska jag se avsnittet av Project Runway på datan, som jag somnade ifrån i tisdags.
Vi ses senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0