Fönsterputsning eller inte...?

God morgon!
Här har man varit vaken i 2 timmar helt själv 
Blev bara förvånad nyss att se att klockan redan var nästan 9.20, ibland går det snabbt utan att man vet vart tiden egentligen har försvunnit.
Jag har bara suttit här liksom.
Planen för dagen SKULLE bli fönsterputsning, men jag är ytterst tveksam.
Det blåser hårt, det verkar vara ostadigt väder med regnskurar, och på tisdag ska det bli regn igen.
VILL man verkligen putsa fönster då?
Jag menar rutorna kan blåsa upp och gå sönder, samt blir det en regnskur så är allt förstört, OCH...
Blir det regn på tisdag då är allt förstört ändå.
Jag vill ha toppenväder och blåsfritt när man putsar samt NOLL regn i sikte på flera dagar när man väl gör det.
Nu är det ju inte jag som ska putsa fönstrarna, utan sambon, för jag kan ju inte göra det.
Men jag sköter lite annat runt omkring, som blommor, ur-o-på-plocking av fönsterkarmarna m.m.
Så...
Jag tror inte att det blir av idag heller.
Det får nog bli nästa söndag istället.
Fredagen är det ju midsommarafton, lördagen jobbar jag, men söndagen är ju fri...
Kanske det blir då?

Jag ska kolla väderleksrapporten på nätet, återkommer snart.
Hm...
Har kollat den, kanske vi ska göra det idag iallafall...?
Ja, före 10 blir det iallafall inte.
Jag vill liksom få det gjort ändå.
Eller nästa söndag?
(velpottan in action... ;)
Ja, vi får väl se.

Annars så var det "Midsommaraftons-planer" på schemat igår.
Jag har själv egentligen ställt mig utanför ALLT sådant, eftersom jag jobbar midsommardagen.
Då är det inte läge att arrangera något, eftersom man inte vill kasta ut folk för att man ska upp och jobba dagen efter.
Och eftersom jag jobbar dygn, är det ju inte direkt så att man går hem efter några timmar på jobbet och kan dö.
Nej, man ska vara "alert" och orka en hel dag och kväll.
Så då är det bättre att gå bort och lämna festen själv när man känner att man måste få sova för att orka.
Och ta semester gör jag inte, så viktig är inte midsommarafton, semestern den sparas till "Semestern med stort S".
Så igår blev det fart, lite sent kanske att försöka knyta ihop någon form av "Midsommaraftons-säck" och det ser ut som vi lyckats tillslut.
Förhoppningsvis.

Vad som än händer idag, ska jag sy några armhålor i klänningen som jag håller på med.
Ryggen fick jag till fint, och sprundet blev bra och jag har hittat en söt knapp också.
Ja, så det ska jag göra nu, innan jag vet om det blir fönsterputsning eller inte.
S-U-C-K 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0