Blådårar....

Idag är jag mindre trött, men ändå trött.
Jag har blivit väckt av både sambon, sonen och hunden.
Ja, inte alla på en och samma gång, men i omgångar, vid 08 var det lika bra att gå upp.
Jag gillar inte såna mornar, jag hade velat vakna av mig själv.
Speciellt när man varit så trött som jag var igår.
Men, men, IMORGON är jag ÄNNU piggare, så det så.

Vi satt och såg på tv igår, såg Anton vinna i Let´s dance, samtidigt som jag satt och läste i min nya sy/mönsterbok nästan hela tiden, det finns så mycket fint och enkla modeller i boken.
Min absoluta favorit är...



En superenkel lite lös, halterneck.
Och så älskar jag denna babydoll klänning i lite längre modell...







Enkla modeller, men bara man har lite fina tyger, kan det se SMASHING ut.
Ja, så där satt jag och drömde mig bort, allt medans tv´n rullade på.
Tror att jag ska försöka våga mig på halterneck klänningen kanske efter denna jag ska sy idag.
Det som är klart för idag iallafall, det är att jag ska sy.
Jag ska ta en dusch nu, sen börja på min hallonröda batikklänning medans ork finns!

För övrigt kunde man läsa i tidningen idag att kommunen/regionen lagt 1.8 miljoner på en KONSULT som skulle utreda det här med skolskjutsarna på landsbygden för barnen.
Och Brittis B hoppades att det skulle vara "väl investerade pengar" i framtiden.
Mhm...
Och om det INTE det är väl investerade pengar...?
Vad gör Brittis då?
Betalar hon tillbaka det ur egen ficka då?
Va?
Nähe, varför inte det kan man ju undra?
Nä, det är nog bättre att barnen, både små och stora, får gå flera km längs farliga, trafikerade vägar till busshållplatsen och riskera bli påkörda.
Det KAN ha funkat anno 1700 - 1970 kanske, men nu är det bra mycket mer trafikerat än förr, samt...
Att folk kör som blådårar/idioter i sina snabba bilar, speciellt på landet.
Där drar man på.
Fråga mig jag vet, jag åker med sambon alla andra jag känner och känt med körkort.
Tänk höstmörker och våta vägbanor, tänk vinter, snövallar och mörker.
Tänk föräldrar som fortfarande är på jobbet och inte kan hämta upp sina barn.
Tänk föräldrar som kanske inte har körkort.

Jag tycker det är vansinne att dra in pengar på barnens skolskjutsar.
Politikerna hotar då med att då blir det UNDERVISNINGEN som blir lidande.
Jaha...
Men om då Brittis & Co kanske inte slösat upp 1.8 mille på en djävla konsult, då hade dom kanske haft RÅD med skolskjutsarna ett eller två år till?
Sen går dom vidare med att hålla på och fjanta runt med att det ska göras till "naurreservat" för en massa miljoner på Hällarna.
Det BEHÖVS inte!
Det är så vackert som det är, stäng bara av för lata hundägare med bil samt folk som vill ha en naturupplevelse i stan via bilen, så är vi andra hundägare mer än nöjda.
Det behövs varken grillplatser, bänkar, löpstigar, lyse eller folk dit.
Bara ödslighet.

Så dom 4.någonting miljonerna kan dom lägga på barnen och deras bussar istället.
ETT dödat eller skadat barn i trafiken är ett för mycket.
Och vart finns det mest RATTFYLLERISTER dessutom...?
(tror jag iallafall, det är väl mest DÄR dom åker fast...?)
Jo, på landet.
Så, vill dom ha en överlevande landsbygd med unga människor med barn som bor, då får man nog allt plocka från ett KONTO till ett annat och se till att barnen kommer hem säkert efter skolan.
Inget barn har dött av motion, men då får dom isåfall bygga ut cykel-och promenadvägar åt alla ungarna som ska gå.
Jag undrar vad som blir billigast?
Skolskjutsar eller utbyggnad av cykel/promenadvägar?
Nä, jag skäms, jag var en av dom som röstade fram sossarna i den här kommunen, det...
Känns som ett jättemisstag.
Under deras styre har "konsultuppdragen" fördubblats på två år.
Pengar som kunde använts till annat.
Pinsamt.
Vi ses senare, nu ska jag sy.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0