F-A-N!!!!!

Det blev en härlig promenad idag...



Sol på liket...






Vi njöt, ganska varmt var det också!
Så kom vi hem, duschade, jag skulle skära ut tyg och skar ut ett orange batiktyg, gick finfint.
Fortsatte sen med ett slinkigt tyg, och misslyckades TOTALT.
Jag lyckades komma åt tyget pyttelite, trodde jag rättat till det ordentligt, men det hade jag inte!
Och eftersom tyget är också är randigt, blev det en liten förskjutning...
Och då blev det obrukbart.
Snett.
F-A-N!
Då gav jag upp och gick till syaffären för att köpa orange tråd istället, för att sy istället.
Då fanns inte rätt orange färg på sytråden.
Men va...
F-A-N!

Jag gick hem, tänkte att det får vara med att sy tills imorgon, jag köper tråd imorgonbitti och så började jag städa lite arbetsrummet igen.
Det blev en full papperskasse till med en massa skit, plus en ½ kasse papper.
Det tog X antal timmar, ja, jag rensade varenda låda på små grejer som är helt onödiga att behålla.
Jag var helt uppslukad i mitt rensande, och precis när jag var klar för dagen med städet...
Då kommer jag på att jag skulle varit på KLASSMÖTE med sonens klass!!!!
Eller rättare sagt jag SÅG det på kalendern när jag kom ut i köket.
Men herregud...
F-A-N!!!
Ja, klockan var 19.15 och då var det bara en kvart kvar av mötet.
Fint Frk Österholm, tjejen med NOLL KOLL!
Jaha, vad göra?
Inte mycket.
Ingen idé att cykla dit och vara med 5 minuter typ.

Fint...
Då hivade jag i mig en skål med fil, banan och flingor istället, fixade kaffe, och satte jag igång och fixa i trådlådorna igen.
Jag var inte nöjd med första fixet av lådorna, så jag gjorde om så det blev färgordning.
Ordning och reda, pengar på fredag, tur att man har ordning NÅGONSTANS iallafall.
Nu när man då inte har det i "huvvet" liksom.
Dammsög arbetsrummet och sen fick det vara nog för idag.
Nu sitter jag och ser "Borgen", måste sluta skriva för jag hänger inte med annars.
Danska är inte ett språk jag fattar utan text.
Jag måste läsa för att förstå, det räcker inte med att lyssna, då har jag missat mer än hälften.
Vi ses kanske senare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0