Nacken är tokpaj...

Så vaknade jag idag, med jordens värk!
"Jaha, säger ni, där får du för att du städade igår!"
Nej, det var verkligen inte sånt städ, det var pyssel-städ ur mina små lådor i ögonhöjd.
Inget tungt bärande eller annat ansträngande.
Nej, jag kom däremot på sambon med att fuska!
Ja, han fixar ju kaninburen på kvällarna, och jag har då visat honom hur han ska göra för det INTE ska lukta från buren för länge, längesedan.
Först tar man ur alla tidningar och halm, sen torkar man HELST tre gånger med tre olika papper dränkta med ajax/vatten, sen nya tidningar i botten och halm på det!
Busenkelt.
Sambon, han började tumma på "helst torka tre gånger med ajax/vatten/papper" och gjorde det bara EN gång.
Då tjafsade vi om det...
Men efter X antal gräl om saken, så gav jag med mig, huvudsaken är att det inte luktar om buren.

Nu...
Under ganska lång tid märkt att det LUKTAR KANINPINK om buren eller i köket.
Detta trots att det ska vara bytt i buren.
Och jag har undrat om han kanske börjat bli gammal och "kissar fult" eller om han kissar på golvet/mattan...?
Jag har skannat golv och matta och under mattan...
Nä, inget kaninpink någonstans.
Jaha, är det då att kaninen börjar bli gammal och kissar fult?
Och eftersom buren står i köket så är det inte särskilt angenämt.
För när man kommit in i köket och det är varmt och soligt i köket, då har det inte luktat gott.

Men...
Igår FÖRSTOD jag varför.
Sambon torkar inte ur buren med ajax, vatten och papper!
Han gör det enligt egen utsago:
"Bara varannan gång!"
Och jag säger:
OM ENS DET!
Jag blev inte glad, jag blev faktiskt ledsen och besviken, och förstod som sagt varför det luktar gammalt kaninpink i köket.
Kaninen är inte boven i dramat, det är sambon.
Hur svårt kan det vara att fixa några papper med ajax och vatten och torka ur en bur?
Tar det mindre än en minut kanske?
Ja, det gör det, det tar mindre än en minut.

Sambon menade då på att kisset inte når botten på buren.
Jo, det gör det, för papper suger.
Och även om det inte skulle nå botten, så sitter kiss-o-bajs-lukten i tidningarna och då sätter sig lukten i buren ändå.
Men som sagt: Papper suger.
Jag har ju bytt den där kaninburen en hel del gånger själv.
Och ju mer en bur luktar, desto mindre vill även kaninen vara i buren.
Han är ju lösspringande och rumsren, men det vet ju alla som har djur att luktar det för mycket av ens egen urin, då väljer man andra ställen att kissa och bajsa på.
DET...
Vill man ju undvika.
Dessutom ska vi väl sälja buren när han inte finns kvar längre, och ju finare och fräschare buren är, desto mer kan man ta betalt.
Trots att den är begagnad.
Sonen kan ta pengarna och sätta in på sitt konto.

Så vad händer?
Jo, jag blev ledsen och arg, vi började gräla och sen var det klippt!
Nacken är tokpaj och jag bara BER att det går över fort.
Jag har inte vare sig lust eller ork att gå med värk nu igen, speciellt nu när jag inte kan ligga ordentligt i sängen på nätterna heller.
Jag ska ju HANTVERKA!!!!
Inte sitta med armarna i kors.
Så så var slutet på min dag igår och början på dagen idag.
Jag har värk!
Så djävla onödigt, så djävla surt.
Nu ska jag på lönesamtal, vi ses senare.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0