5 snarkningar av 5 möjliga!

Vi började se "Tinker Tailor Soldier Spy" igår...
Årets MEST hypade film måhända...?
Ingen aning, för efter 27 minuter och några sekunder då ville inte jag fortsätta se eländet!
Jag hade inget handarbete och kunde inte sitta still, kände att tiden i mitt liv på något sätt rann ifrån mig och sitta och se dålig film utan distraktion i händerna...
Det GÅR inte!
Jag kan inte.
Jag satt och vred mig av tristess, jag blir som en treåring med myror i brallan.
Jag ska ge filmen en eloge för den häftiga scenografin, jätteball...
Men sen tar berömmet slut, och även mitt tålamod med en seeeeeeeeg rulle med larvigt, överdrivet lågmält skådespel av Gary Oldman.
Vilket jag KAN gilla i andra filmer, men detta var boring as hell.
Men det är kanske så att filmen är bra, jag vet ju inte, för vi stängde av och såg "Grey´s" istället.

Sambon blev irriterad och tyckte att jag inte gav filmen en chans, då tittade jag på honom och sa:
"Men hörru, hur många gånger har vi sett sådana här filmer där det liksom aldrig "tar sig" i handlingen?
Där det bara maler på i samma trista anda, och så har vi varit irriterade att vi sett filmen efteråt.
Jag lovar att detta är sådan här film.
Ska jag gå in i sovrummet och ser tv där eller ska du ta med dig filmen dit?
För mig är detta slöseri med tid!"
AMEN STÄNG AV DÅ, sa han.
"Nä, sa jag DU kan se den, jag vill inte, vem flyttar sig?"
Nämen den kanske tar sig, men stäng av, stäng av, fortsatte han.
Jag stängde av och drog slutsatsen:
Hade min käre sambo gillat filmen, då hade jag fått flytta på mig.
Han hade aldrig valt "Grey´s" framför en bra film.
Han tyckte nog också att den var...
5 snarkningar av 5 möjliga!

Är det för övrigt någon som missat att det är FOTBOLLS-VM snart????
Nån?
Nä, jag tänkte väl det, och när vi såg på tv igårkvälls var det MINST 2 fotbollsreklam relaterade reklaminslag per reklamavbrott.
Minst två.
Som värst var det fyra.
Jag fick ångest och tänkte:
Jaha, nu ska man stå ut med det här eländet också, först hockey-VM och nu detta.
Det är väl inte OS i sommar också, RYYYYYYYS.
Jag var ironisk och sa att jag ville ha en sådan där "sverige-fotbolls-tygväska" när det var reklam från Stadium, kanske även den käcka solhatten som visades i samma reklam.
När det kom reklam där folk hade strategier om HUR det skulle gå i fotbollen och hur fotbolsspelarna skulle spela, då raljerade jag över det och undrade vad sambon hade för strategi för den svenska fotbollslandslaget...?
Och hur långt skulle Sverige ta sig iår, till första semifinalen för dom är ju så...
Vassa.
Kanske kvartsfinal om vi har tur.
Sambon gav mig bara sneda, tysta blickar och hade nog lust att täppa till min trut!
Han tyckte jag var skitlarvig.
Jag...
Blev galen av all fotbollsreklam men tänkte:
Asch, jag kan väl stå ut, det blir inte så många veckor, MAX 1 ½, sen har dom ändå åkt ut och då lägger sig "segeryran" som vi som vanligt i fotbollssammanhang tagit ut i förskott.
Jag ger även fotbolls-VM 5 snarkningar av 5 möjliga!

Nu ska jag och Milou ut, vi ses senare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0