Professor Madde ska forska...

Lite röster på nätet när jag googlade om ingefära...

"Hör och häpna en man som har mycket värk i kroppen fick rådet att äta ingefära och strör ut den över filen och flingorna -värken försvann- mannen är 75-80 år?????"

"Ingefära fungerar utmärkt som bot mot bil- och sjösjuka. Tugga på en bit innan och/eller under resan."

"Ingefära räddade våra liv."

"Jag använder själv ingefäran mot värken i mina höfter."

"Min fru är från Indonesien och vi änvänder färsk ingefära dagligen. Antingen större skivor som man kan plocka ur sedan eller finfördelad.
Bra mot hosta också i kraftigare avkok."

"Ingefära är perfekt när man har ont i halsen. Riv ganska mycket (några centimeter) färsk ingefära, slå över hett vatten och låt dra en liten srund. Lägg i en sked honung (eller efter smak) och drick så varmt som möjligt. Det lenar och lindrar!"

"Varje gång jag börjar få ont i halsen äter jag ca en centimeter färsk ingefära. Jag har inte varit förkyld sedan jag började med det för ett halvår sedan, och jag brukar bli sjuk rätt ofta i vanliga fall. Värt ett försök."

"Har precis köpt ingefära...läste idag att det hjälper mot viknedgång."

"Har provat ingefära i förkylningstider. Jag kokar upp vatten med en matsked riven ingefära och tillsätter en eller två skedar socker. Det blir starkt men det hjälper mot halsont. Man kan också koka vanligt te med riven ingefära plus en bit kanel.
Med en sked socker blir det jättegott och nyttigt."

"Ingefära sägs öka ämnesomsättningen, därför är det troligt att den kan påverka viktnedgången. Att ta en lite bit syltad ingefära eller att dricka varmt ingefärste (utan socker) mellan måltiderna gör att suget efter andra sötsaker och mat minskar."

Oj...
Ser ut som om ingefära är universalmedel mot det mesta!?
Ja, tror man så funkar det som jag skrev förut, och just nu TROR jag så in i helskotta.
Jag SUPERDUPER-TROR.
Det som fångar mitt öga, är faktiskt det där med VÄRK i kroppen.
Det stod massor om det ute i "cyberspace", och ärligt talat, nu lär ingefärsté med honung och en skvätt kanel bli min ordinarie kvällsdryck för evigt!
Värt att testa, tänk om det hjäper lite mot min nackvärk också...?
Det må vara halvgott, men nu har jag haft kanel i vattnet också och då är det helt okej.
Nu ska här testas naturligt läkemedel.
Intressant, hm, jag återkommer med ingefärsstudien lite längre fram i tiden.
Kram-och-hej från Professor Madde!




Kommentarer
Postat av: Andreas

Ser fram emot att höra om resultatet från din ingefärastudie :) Själv dricker jag en massa ingefära-te just nu då jag åkt på en jobbig förkylning. Vet inte om det fungerar, men jag inbillar mig att det känns lite bättre.

2012-03-24 @ 14:13:05
URL: http://www.ingefära.nu
Postat av: Bloggaren Herself

Jajemän, jag ska forska i några veckor, se vad som händer, och återkomma med resultat ;D

2012-03-24 @ 14:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0