Nya små vänner...

Kan inte annat än fnissa lite här ikväll...
Sonen gick med i Facebook och helt plötsligt har MIN VÄNLISTA fått ett litet uppsving.
För OJ vad det kommer vänförfrågningar från "Små vänner" i ålderskategorin:
TOLV år!
Killar, i åldern 12 år!

Både jag och sambon har fått nya "Små vänner" som vill vara våra vänner.
Om det beror på att vi är fantastiskt poppiga föräldrar som man VILL vara vän med...
Eller om det beror på att "Dom små vännerna" bara maniskt måste samla på sig så många vänner som möjligt, för att det ska se mycket ut på deras vänlista...
Vill jag verkligen inte spekulera i!
Men jag gissar ändå på det sistnämnda.

Dom vill bara fylla ut vänlistan så dom kan spräcka "1000:e-väns-gränsen" så fort som möjligt.
Ja, inte gör det mig något, jag skriver ju aldrig något utlämnade på Fejan (endast här jö ;), och vill dom titta på mina hundbilder och klädskapande, så VARSÅGODA nya "Små vänner"!
Dom tröttnar nog snart, så det är förmodligen lugna puckar.
Jag gissar att JAG...
Spränger 250-väns-gränsen redan imorgon

Sonen får dock dåndimpen och har krävt att jag ska försvinna från Facebook, för att hans vänner addar mig.
Jag sa:
I was here first, you go!
Herregud, säg då till DINA vänner att inte adda mig.
"Men adda inte dom tillbaka" då´ra, säger han.
Dom vill bara var kompis med dig så dom kan gå in och se den där "Torsten Flink"-tolkningen jag gjorde, som ligger på din sida."
Ja, ja, säger jag, men LÅT dom då´ra.
Facebook, a place you bara inte kan...
Vara utan.
Nu väntar höjdpunkten på veckan, "Project Runway".
Vi ses imorgon!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0