Kärringligan...

Har börjat virka spetsar till till nederdelen av mitt ceriseprickiga linne och sörplar kokkaffi som extra krydda till det!
Tycker det är lite jobbigt varje gång jag ska virka en spets till något tyg, för jag vill ha rätt längd direkt så jag slipper långa stycken spets som INTE passar sen.
Nu får vi hoppas att jag fick rätt antal maskor till detta, och så är jag noga med att skriva upp maskantalet, garntjocklek och virknålsstorlek till NÄSTA linne
Duktiga, ordentliga jag!

Så fick jag årets pensionsbesked från Pensionsmyndigheten.
Vilken FEST, vilken överraskning, vilket UNDERBART besked, hör mina hurrarop skalla ut över ön!
Or NOT!!!!

Ja, som förväntat rekommenderar "Pensionsmyndig-fucking-heten", att jag bör gå i pension vid 68 år och 1 månads ålder!
Tjofräs.
Jepp, jag får alltså inte ens gå vid 68 för att få ut någelunda pension, nej, jag ska jobba ytterligare EN månad.
Jag jublar inte, visst kan jag gå vid 65 prick, men då får jag 3700 kr mindre.

Jag slängde ut en förfrågan på Facebook och undrade om någon av alla dom jag känner där hade lust att starta ett alternativ till den sk "Gubbligan"...



... och så skulle vi kanske i samma anda kunna kalla oss "Kärringligan"?
Dessutom undrade jag om någon då kanske hade ett avsågat hagelgevär som låg och skräpade i något hörn hemma, för det kunde ju vara bra att ha liksom.
Själv kan jag då bidra med ett gammalt obrukbart luftgevär som ligger i garaget, och som jag skrev på Fejan:
"Alltid skrämmer det NÅGON!"
Ja, jag hade fått EN person som svarade på mitt upprop, jag får väl se senare om fler har nappat.
Från en toppenstart på dagen till en toppendålig.
Upp som en sol och ner som en pannakaka!

Men jag har en plan, snart har jag förmodligen MER inkomst.
Så det så, sug på DEN DU Pensionsmyndigheten!!!!
Så nu har jag inte tid och sitta här och sura längre, nu ska jag virka.
Vi ses senare.
Hm...
Vad konstigt...
Hela huset är omringat av människor i svarta, tjocka overaller/dräkter och hjälmar med skyddsglasögon på och gevär har dom visst också.
Ser ut som det står poliser på andra sidan gatan också...?
Shit, nu brakade det visst till rejält nere i trappuppgången!
Djävla Facebook, måste folk ta ALLT på så stort allvar!?
Jag måste dra.




    




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0