Köpa mig datatid...

Så har den här dagen ÄNTLIGEN gått också!
Gud så trist den har varit, men halsen känns bättre, bara stickig och jag har ingen feber längre, bara lite ont i kroppen.
Det går åt rätt håll iallafall.
Jag har vilat, ja faktiskt nästan hela dagen.
Men så här under sista timmen ritade jag, och skar ut en ny storlek i klänningen som jag sydde som sen blev för liten.
Jag tyckte att något litet kunde jag väl åtminstone få göra...?
Så nu har jag rätt storlek i mönstret hoppas jag, när jag sen väl ska sy.
Eller jag HOPPAS att jag har rätt storlek, för jag tog faktiskt inte storlek 34, jag tog storlek 36.
Jag gör nästa klänning i ikattyget och blir den perfekt, så säljer jag den.
Sen så syr jag en till i det batik-hallonröda till mig själv!
Annars får jag skära ut storlek 36 också.
Se där, jag har en plan

Snart ska jag ta min kopp med hemgjort ingefärsté, och jag börjar faktiskt se fram emot denna nya lilla kvällsrutin.
Kanelen piffade till häxbrygden och det är riktigt GOTT.
Jag höll ju på att kräkas första kvällen, nu, tre dagar senare, ser jag framemot ingefärskoppen.
Däremot har jag skippat vitlöken idag, jag ska ta det lugnt hemma imorgon, men på tisdag ska jag ju ut bland folk igen...
Och då vill man ju vara "rumsren" igen liksom.

Ja, och så ska jag snart se "Partaj", mitt nya favoritprogram.
Iallafall var FÖRSTA avsnittet det, jag skrattade från början till slut förra söndagen.
Nu hoppas jag att det inte blir en massa upprepningar i program två, utan att det är nya och fräscha inslag.
Så, sambon ska ha sin dator, jag måste sluta.
Jag lät honom se "Sportspegeln" bara för att köpa mig lite datatid, nu har Rapport börjat...
Min tid här är över!
Vi kanske ses sen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0