Alla tre på en gång...?

Jag är dödstrött.
Idag har jag bara gjort ärenden och sträckt mig i nacken som grädden på moset.
Men nu är alla nödvändiga saker inhandlade, till djur och hem.

Blev på dåligt humör, och eftersom jag köpte nya gardiner som jag strök och hängde upp (ännu mera ansträngning för nacken) på våran bajsdåliga strykbräda...
Sjönk humöret ännu mer.
Dessutom var två av dom fyra gardinerna jag köpte trasiga, pappskivan i förpackningen hade gjort små hål i gardinerna.
Jag hängde upp dom ändå, dom får hänga uppe tills jag kan byta dom.
Suck.
Men det blev fint i köket åtminstone.
Det blev alltså inget syande av idag, jag var klar med allt vid 17-tiden och då var både nacke och ork totalt bortblåst.

Så kollade jag min egen dator förut, det var endast sambons dator som har det här "annons-problemet".
Det blev inte så på min dator, alltså är det väl inte så hos er heller, ni som läser bloggen.
Om ni inte har samma system som sambon har förstås.

Jag blev för övrigt VÄLDIGT ambivalent här idag.
Jag kollade upp "en hemlig grej" som har med utbildning att göra.
Jag har ju bestämt mig för att plugga engelska till hösten, sen hade jag bestämt mig för ett hemligt ämne till, att läsa på distans.
Det var bara det att jag hittade då ETT ANNAT ämne att läsa på distans...
Som har med kläder att göra.
Jag blev som sagt väldigt ambivalent!
Väldigt.
Det här hemliga ämnet är något jag kan läsa närsomhelst iofs.
Jag kan ju ta klädämnet först och året därpå ta det hemliga ämnet...?
Eller kanske ta alla TRE på en och samma gång...?
Det blir faktiskt ingen större skillnad på hur vardagen kommer se ut ändå om jag väljer båda två ämnena, det enda nya i vardagen kommer bli engelskan.
Hm...
Jag får allt ta att fundera på det här fram tills anmälningsdagen.

Men som min magkänsla säger mig nu, om jag känner att jag måste välja ett av dom två extra ämnena...
Och då lär det bli klädämnet!
Jag är så sugen på det, oj, SÅ sugen.
Det är dagar som dessa som jag faktiskt är glad att jag har ett barn som är stort och självgående.
Det är dagar som dessa jag INTE vill att han ska vara en bebis.
Men endast då 
Jag har lov att vara egoistisk och satsa på mig själv i denna tiden i livet.
Det känns så...
LYXIGT!

Och imorgon ska det bli regn, då ska jag sy.
Nu ska jag köpa godis och pigga upp mig själv för att jag har en värkande nacke.
Hm...
Alltid måste man motivera sitt godisintag med NÅGOT.
Värk i nacken = måste köpa godis bara för att man har värk.
Så bra att jag gick ner några kilon som jag gått upp bara för att kunna trycka i mig godis och gå upp några kilon igen.
F-N-I-S-S, je suis helt hopplös.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0