Om jag var tvungen att välja...

Hemma från jobbet igen, men det blir inte länge för VÄDRET är ju så underbart så det är inte klokt.
Strålande vårsol och helt vindstilla.
Vi ska ut på långpromenad idag jag och Milousan, förmodligen blir det med morsan, ut på landet och längs havet.
Sambon och sonen är och...
Spelar GOLF.

Vi såg "Mello" igår och jag röstade på hårdrockarna, igen...
Dom gick inte vidare.
Jag och Chifen gissade sen från soffan i dom URTRÅKIGA delfinalerna, och gissade rätt hela tiden.
Dock INTE på slutet, vi trodde Sean Kingen Banan skulle gå vidare för att alla kids förmodligen röstar på honom...
Så gick Torsten Flink vidare.
?
Okidoki.
Det hade man ju inte väntat sig.
Hm.
Nåväl, jag får väl hoppas att varken han eller TOKSTOLLEN Ranelid vinner hela rasket, men skulle jag vara tvungen att välja mellan Torsten och Aplesinmannen...
Då väljer jag naturligtvis Torsten han kan ju åtminstone sjunga, han kan BETE sig normalt i tv-rutan numera jämnfört med Apelsinmannen och han har inte HYBRIS.
Han är lite mera ödmjuk liksom.
Men i min önskevinnarlista till nästa helg så har jag valt:
1. Lisa M.
2. Loreen.
3. Danny.

Precis innan jag gick till jobbet igår blev jag illamående, det blev som en lavin som bara kom över mig.
Fick ont i magen, det började bubbla, och jag tänkte:
Näe, det är väl inte kräksjukan...?
Precis så började det sist jag fick den, och då gick det i raketfart när jag blev dålig.
Hade inga symtom när jag gick till jobbet, tre timmar senare låg jag över toastolen på jobbet.
Jag bad om en magtablett av sambon, skulle jag sjukskriva mig ifall att?
När jag torkade håret med fönen och stod upp-och-ner kom spya smak upp i munnnen.
Men jag tänkte pliktroget:
Nej, jag går.
Och det gjorde jag.
Under promenaden till jobbet blev det bättre, lyssnade på musik, tänkte på Tant Anna och barndomen.
Filosoferade.
Och fick samma känsla som när pappas och mammas bästa vän dog i höstas...
Man tänker på sin egen ålder, andras dödlighet och vad fort tiden har gått.
Men solen sken, och det var rätt musik i öronen, och magen lugnade ner sig.
Dagen gick fort på jobbet och så glömde jag bort att jag mått kass.
Ingen kräksjuka alltså, bara...
Någon form av stress och sorg kanske...?
Kroppen är lite underlig ibland.
Dessutom jag har nog förmodligen utvecklat en FOBI för kräksjukan, jag är livrädd att åka på den.

Nacken har lagt sig ännu lite värkmässigt.
Den känns av, men inte mycket, det tog verkligen sin lilla tid.

Tittade på min lilla solklänning som jag sydde på häromdagen, i dagsljus ser den inte helt dum ut ändå!
Jag måste bara hitta RÄTT band att sy på!
Det blir morgondagens uppdrag, och hittar jag inte det här kanske jag låter den ligga och tar en tur till "STOFF & STIL" nästa måndag när jag är i Stockholm.
Kanske, kanske, vet bara inte om jag har råd att ens åka till "S&S", för det där jag skrev om att min ekonomi var på "grön kvist"...
Var ju helt fel.
Jag hade helt glömt bort att jag har djur att föda, en son och en mor som fyller år och att båtbiljett och transport kostar FLIS!
Jag får vara glad att jag har råd att åka till Stockholm iallafall.
Men man kan ju ta bussen ut och TITTA åtminstone, och kanske handla när jag åker upp i april...?
Lite band har jag ju råd med.
Suck, jag vill vara miljonär!
Nu har jag inte tid att sitta här och mögla bort, jag och lilla sockersmulan måste ut.
Återkommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0