Jippie, jippie, hurra, tralalaaaaa...

Vilken dag!
Vilken underbar dag, och det är inte bara vädret jag menar då.
Jag hann sy fast dragkedjan och sy ihop klänningen innan jag var tvungen att hoppa i duschen.
Sen cyklade jag iväg mot Komvux, jepp, jag hade ett möte där...
När jag var vid busstationen hörde jag någon ropa på mig bakifrån, det var bästisen.
Vi slog följe, för vi skulle åt samma håll nämligen.

Komvux tänker kanske ni, vad ska hon göra där?
Jo, jag skulle till en studievägledare, för jag har en plan.
Precis som Sickan typ.
Ja, jag har ett jobb, och jag är INTE på väg därifrån för jag älskar mitt jobb, men jag har också mer saker som jag älskar...
Och som jag är bra på...
Som jag vill göra...
Och som går att göra när jag är ledig!

Och...
När jag var hos studievägledaren fick jag GRYMT positiva besked, jag trodde detta skulle bli en lång och überkrånglig väg, men detta blev enklare än jag förväntat mig.
Lite FÖR enkelt.
Så jag blev så himla glad så det var inte klokt.
Detta är nu inget jag kommer skriva om ännu, detta är något jag ska göra om ca 1½ år och DÅ kommer jag dela med mig om vad jag ska göra.
Så ni får väl följa mig blogg ända tills dess, om ni är nyfikna
Men klart är att jag bestämt mig för att till hösten kommer jag börja läsa engelska!
Inte för att jag faktiskt BEHÖVER, som jag TRODDE, utan för att jag VILL.
Så himla kul.
Sen fick jag en broschyr om andra kurser som jag vill förverkliga, där jag ska välja en och göra på distans.
Det kommer jag skriva om till hösten, men även det får vara lite hemligt tills dess.
Men det kommer bli SKITKUL.
Ja, jag har så mycket kul på gång nu!
Bara hoppas att jag inte tar mig vatten över huvudet, fast det tror jag inte.
Så länge det är lustfyllt kan det aldrig vara fel.

När jag var klar på Komvux och kommer ut på vägen, vem kommer inte då om inte bästisen igen.
Hon var klar, jag var klar, vi slog följe mot Öster, jag skulle ju köpa present till sonen.
Men när vi kom till Öster sa jag:
Ska vi inte gå till "Märta´s" och ta en fika...?
Jo, bästisen var PÅ, så vi satte oss ute i solen, solade och åt mackor och drack kaffe, och snackade ÄNNU mer.
Sen cyklade hon hem, jag köpte present (mer info om det lilla inköpet imorgon, för det kan jag inte skriva om idag, ifall sonen läser detta.
Då vet han ju vad han får... ;
) och hämtade lite mediciner på apoteket, sen åkte jag också hem.

Kommer hem och ser att skatteåterbäringen hade anlänt.
"Vad får jag, vad får jag?", tänkte jag medans jag slet upp platskuveret.
Och vad fick jag:
Tillräckligt!
Min första tanke var:
Nu djävlar ska jag shoppa loss på en DJÄVLA massa tyg på "Stoff & Stil", hurra,  men så kom jag på:
Jag behöver nya glasögon!
Jag behöver en synundersökning eftersom jag inte gjort det på 5 år, och det är lika längesedan jag köpte nya brillor!
Alltså, jag kommer göra en synundersökning OCH köpa nya glasögon!
Bra där Frk Österholm, du är ordentlig och lägger pengarna på något du faktiskt behöver!
Duktig flicka.
Så tänkte jag:
Borde jag inte köpa en lott idag kanske?
Men så orkade jag inte dra mig över till macken och vinna den där åtråvärda storvinsten.
Ville ge någon annan chansen nu när jag ändå haft så himla mycket TUR idag!
Ja, det var min fantastiska dag, jippie, jippie, hurra och tralalaaaaa.
Jag är mer än nöjd, allt känns toppen och imorgon...
Då är jag väl "dålli" igen säkert  fniss.
Vi ses sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0