Drar man lite där...

Så HÄR moloken ser man ut när man fått skäll av matte...

Milou ger verkligen skäl för...
Sålt smöret och tappat pengarna, gud vad hon är taskig, fan vad det är synd om mig!
Min lilla baby.
Förresten har jag glömt och visa den HÄR hunden jag träffade när jag var med bästisen i Fröjel...


Har ni sett vilken liten SÖTIS?
URSÖT om ni frågar mig, jag blev dödskär på direkten.
Hon ser ut som en sådan där Disney-film-hund, en ruffstuffs-hund.
Hunden heter Bonnie och är en blandis mellan:
Cavalier och schnauzer!
Jaha, då vet jag vad jag har för ÖNSKEHUND om några år!
Nog för att jag inte är speciellt förtjust i våra grannschnauzrar, eller schnauzrar överlag...
Men i kombo med en cavailer blev det ju ett bedårande resultat.
Precis en sådan där ruffstuffs-hund som jag önskade mig som liten när jag såg "Benji".



Ja, jag gick på bio med pappa och såg Benji, och jag önskade mig naturligtvis en precis likadan hund, och vad fick jag:
Jo, han köpte en ettrig minipudel.
Precis vad jag INTE ville ha.
Men, men, nu har jag verkligen sett en vovve som väckte mina gamla Disney-hunds drömmar till liv.
Cavve hjärta schnauzer = kärlek.
En SÅN ska jag ha!
Babyfilten är fuktad och uppspänd...

Det är ju skitsvårt att få det någelunda jämt, drar man lite här...
Blir det fel lite där.
Drar man lite där...
Blir det lite fel här.
Och så håller det på, men jag fick till det någelunda jämt ändå.
Imorgon flyger den iväg till Stockholm och mitt lilla kusinbarn 

Annars så satt jag och funderade på ett nytt projekt.
Bläddrade i mina pärmar och letatde efter ett kjolmönster som jag gjort själv.
Hittade det inte...
Fint.
Fröken Ordning&Reda har glömt att skriva upp och göra iordning ett mönsterpapper på kjolen som hon komponerat själv!
Nåväl, jag är väl inte dummare än att jag kan göra en ny likadan kjol OCH...
Skriva upp mönstret då.
Bara det att det hade varit så himla skönt att bara plocka fram det pappret just ikväll och sätta igång.
Nu blev det inte så, jag får räkna nya maskor och sätta igång imorgon.
Nu dags för sängen, min unge hunk väntar 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0