Fröjeldag...





Ja, vi drog till Fröjel idag, till Syster J´s, mammas sommarställe...







Kärleksparet Bosse och Milou hade halligalli tillsammans hela dagen, dom jagade varandra, brottades...
Ja, det ÄR faktiskt sant, tillslut la Milou av sin "jag-är-så-rädd-för-allt-och-alla-stil" och hängde med på Bosses brottningsmatch-försök...





... och sprang som tokar...





... lite vila måste man ju också ha, men inte allt för många sekunder, upp och hoppa snigelsoppa...











Vi tog fika på altanen i solen, "Lilla B" mumsade russin och vaniljglass, delade även med sig lite till vovvarna, s
å gick vi till havet...







... det blev premiär för fotdopp i havet och det var ljummet i badviken...



... jag, Bosse och Lilla B, klev ut för att bli förevigade av badkrukan Syster J som stod kvar på stranden ihop med badkruka nr. 2:
Milou.
Syster J tyckte det var mindre varmt än ljummet, jag tänkte:
Hon måste ha fel på temperaturen i kroppen! 
Jag och Lilla B hade våra väldigt SNYGGA och matchande solhattar på, och påminde starkt om Dupontarna!

Fast lite mindre BARSKA än dom kanske!?
På hemvägen lyckades Lilla B slänga av sig sin solhatt på grusvägen, och hennes mor sa:
"Man kan ju undra varför jag köpte just EN VIT solhatt...?"
Ja, det kan man ju undra, till en 2-åring liksom.
Men som hon sen vidare resonerade:
"Fast då kan man ju iofs köpa FLER solhattar i andra färger kanske...?"
Nämen precis, helt rätt inställning tyckte jag.
Kan då skvallra att hon just denna dag, förutom solhatten köpt inte mindre än FYRA olika par skor till dottrin.
Lilla B kommer bli Gotlands svar på Fillipinernas Imelda Marcos.
Flest skor vinner typ 
Gissar att som en god mor till ens dotter så vill man att det ska finnas skor att matcha olika typer av outfits.
Själv hade/har jag ju en kille, så det blev typ ett par sandaler i mörkblått till allt när han var liten.
Det var så TRIST att ha en kille när sonen var liten, det fanns NOLL utbud till små fashonista-killar, bara trista kläder och skor i mörka färger.
Jag är allt lite avundsjuk på mina vänner och släktingar som har små tjejer att dressa upp och pimpa i söta kläder.

Ja, sen efter en hel eftermiddag på landet, en underbar eftermiddag, så åkte vi hem.
Jag, Syster J och Lilla B var väldigt nöjda med vår sköna och avslappnade dag, balsam för själen att vara ute på landet och bara va.
Hundarna dog i bilen, vi var dessutom alla tre så VRÅLHUNGRIGA så det var inte klokt när vi åkte sista biten, vi hade nog kunnat äta varsin ko MINST om vi hade haft chansen.
Nu har jag ätit en ko, druckit kaffe och snart väntar Loreen i Baku.
Det är bara att hålla tummarna!





Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hejsan Madde!

Så kul att ni varit i Fröjel idag. Jag tycker att det ser ut som om ni tog ert fotbad vid Mulde Djauvik, kan det vara så!!



Det blev varmt idag!!!

Kram, Ingrid

2012-05-24 @ 21:46:45
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0