Ögonmått...

Uppe, men idag är jag en zombie.
Jag är så trött så jag nästan stupar, och mina ögon är så svullna så jag KNAPPT får upp dom.
Men, men, det lägger sig väl.

Och appropå ögon, så har jag insett att jag har fått ÖGONMÅTT nu!
Jepp, nu kan jag liksom se hur mycket 1-2-3-osv-cm är när jag ska pressa och sy.
Alltså när man ska lägga fålla och lägga upp så behöver jag numera nästan bara kontrollmäta en gång, för att se att jag pressar in rätt.
Det är så skönt, jag har börjat nå ett av mina delmål med att "sy upp mig".
Det går så mycket fortare när man syr då, och som alla vet...
Så gillar jag "fort" 

Sen slog den mig faktiskt häromdagen, när jag sydde den lila klänningen, och blev irriterad på att fållen jag pressande hela tiden ställde sig upp...
Att mormor faktiskt lärde mig att använda en sprayflaska med vatten när fållarna var "besvärliga" och ställde sig upp vid pressning.
PLING, fram med sprayflaskan och sprayade fållen medans jag strök, och VIPS så gick det mycket lättare.
Hur har jag kunnat glömma det?
Ja, det var ju ett tag sedan jag sydde på det här viset.
Men ändå, man sprayar ju när man stryker vanliga kläder liksom...
Well, well, man kan inte vara professor jämt, tur att jag kom på det NU åtminstone 
Tyger är ju olika visserligen, men det funkar ju som metod på dom flesta iallafall.
Ja, nu måste jag sluta här, ska hoppa i duschen, vi ses imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0