Svetten har lackat...

Inne efter en dag ute.
Vilken dag (igen), svetten har lackat fastän man knappt rört på sig!
Men jag klagar INTE!
Det är underbart och jag blir grinfärdig av lycka.

Jag åkte och handlade till djuren på Lantmännen, cyklade även till posten och hämtade NYA batiktyger som jag fyndat snorbilligt.
När jag kom in på posten tyckte jag väl inte att jag cyklat speciellt fort, men när jag kom in på posten började jag svettas.
Typ eftersvettas.
Men herregud, tänkte jag, visserligen är det varmt ute, men så hårt har jag ju inte cyklat?
Fast tydligen hade jag det.
Fräscht.
Dessutom hade jag ingen roll on kvar hemma, och sonens var slut (vi har samma sort), så jag hade ingen roll on på mig heller...
Inte optimalt om det är varmt och man blir svettig!
Nåväl, jag skulle bara till Ica efter posten, så SÅ illa kunde det väl inte hinna bli 

Nä, och när jag kom hem, landade jag i trädgården naturligtvis.
Och där var det ännu varmare, dra mig baklänges.
Ville ha kaffe, med det var uteslutet, det blev en glass och virkning istället.
Nice.
Kvällsmat i bersån.
Nu har jag kommit in, duschat för andra gången idag, men behövligt.
Fönster och dörrar vidöppna för korsdrag, det står stilla ändå.
Nu är det sommar, måtte det hålla i sig.

Vad ska jag göra nu?
Jo, jag ska skära till tyg och sen se på "Partaj" .
För övrigt har jag en ny favoritserie som jag ogärna missar, går på söndagar 22.25 på Tv11...







Ja, jag har ju skrivit om den en gång tidigare tror jag, eller så TÄNKTE jag bara göra det...?
Nåväl, jag fick tipset av en kompis som vet att jag gillar skräckisar, och så fick jag se dom första fyra avsnittet på datan innan jag kunde haka på i det femte.
Familj flyttar från Boston till LA, mamman har haft missfall och pappan har varit otrogen, dom har även en tonårig dotter.
Dom startar om på nytt i ett nytt hus i Los Angeles.
Bara det att det SPÖKAR ju i huset, mhm, det är hemsökt så det DÅNAR om det och jag biter av en nagel per avsnitt typ!
Det är lite skräck-drama och man vet inte riktigt från början VEM som är död eller inte, plus en urläbbig granntant med son.
Ja, älskar ni skräckisar ska ni INTE missa denna serie, den är dessutom väldigt välgjord för att vara en skräck-serie.
Inget dåligt splatter, inga dåliga masker, bra skådisar, bra manus och bra story.
Jag rekommenderar verkligen.
Nu ska jag skära tyg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0