Blivit så förstående..

Hemma!
Vilken morgonstart det blev här.
Strålande sol, cyklade hem från jobbet, kom hem packade upp, fixade frukost och satte mig och fikade och åt.
Hann läsa tidningen och fika, så fick jag ett sms från en av mina kussar som bor på fastlandet men är hemma och hälsar på.
Han och småtjejerna var på väg ner till Almedalen för bus och lek.
Hade jag tid att dyka upp kanske...?
Självklart.
Utan att duscha eller byta kläder (tänderna hade jag iaf borstat på jobbet...) så drog jag på mig ytterkläderna igen, tog med Milou och så promenerade vi ner till Almedalen.
Mötte upp kussen, hade en mysig stund i solen med honom och barnen.

När dom stack iväg och skulle möta upp farmor, alltså barnens farmor, gick jag och Milou för att att köpa en present på Lekstugan.
På vägen dit möter vi "Leo" med matte.
Leo var någon typ av Bichon, fast inte den vita sorten, han var svart, och han och hans matte blev dödsförtjusta i Milou.
(som vanligt då ;)
Vi stod där och pratade om våra hundar och hade sen sällskap en bit upp för Hästgatsbacken.
Alltså när man har hund...
Då träffar man folk ÖVERALLT med eller utan hund, som vill prata.
Hundägare är så sociala 

Jag tror inte det går en dag, om jag har med hunden, som jag inte talar med någon annan hundägare, ELLER...
Folk som vill hälsa på och beundra Milou.
Och Milou...
Hon vill ju så gärna bli beundrad tillbaka.
Vi tog oss till Lekstugan, fixade present och sen mötte jag mer folk som jag kände som hade barn...
Som fick hälsa på Milou.
Man tar sig tre meter i taget med henne på stan typ 

Jag sprang in en snabbis på Indiska och kollade också.
MASSOR med snyggt.
Fort ut igen, INGA PENGAR.
Livsfarligt.

Så kom jag hem här och tog tag i sonens rum!
Ja, här har det blivit små förändringar.
Han har påpekat att han vägrar ta med kompisar hem så länge han har kvar sina BABY-GARDINER med randiga och prickiga små katter på!
Samt FULA lampor och kuddar.
Ja det kan man ju förstå.
Nu när jag blivit en så FÖRSTÅENDE, nybliven tonårsmamma
Självklart måste babygardinerna bort, GUD så pinsamt, vad tänker jag med...?
Genast, spelar ingen roll om vi får leva på bröd och vatten, här ska det tonårsrums-piffas!

Jag har då köpt nya, svarta gardiner (enligt önskemål) och ny lampa, också svart.
Kuddar ska han få till nästa lön...
Svarta.
När jag sen kom hem piffade jag i tonårsrummet, upp med nya gardiner, stack till ÖB för att kolla på nya canvastavlor (fanns inte vad jag tänkt mig), tillbaka hem och fixade lite till.
Sonen kom hem, vart SKITNÖJD, stack iväg igen för att spela fotboll med sina polare och jag...
Tog en macka och kaffe.
Nu är jag helt slut.
Jag ska ta en dusch och sen dö.
Återkommer sen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0