Den blev för mörk...

Uppe med tuppen och tittade till min lila klänning...
Den blev för mörk, allt det "batikiga" i tyget nästan försvann!
Jaha, det blir med andra ord en slit-o-släng-klänning, jag är grymt besviken.
Jag hällde ändå av lite lila färg innan jag slängde in färgflaskan, men jag hällde väl av för litet och jag hade inget annat att färga heller så...
Jag får sy en ny.
Som blir fin i bra tyg.
Grymt besviken var ordet.
Jag kunde ju ha låtit bli att tvätta den i maskin, blivit lila själv vid användning och satt mig på någons stol med vit klädsel och...
Färgat den lila.
Suck.
Allt för att ha fått behålla det tyg jag tyckte var så fin.
Nåväl, jag lämna det bakom mig och går vidare, jag visste ju redan att det var ett skittyg!
Man kan inte lyckas jämt!

Så vad händer idag då...?
Ja, först ska jag på p-möte, sen vidare och jobba och det är väl typ allt.
Imorgon ser jag framemot, då ska jag träffa bästisen, hon förslog STRANDEN när vi pratade sist...
Vi får väl se om det blir det, eller vad vi hittar på.
Så ska jag sy vidare på barnklänningen i "minkrea-modellen", jag har bara hunnit skära ur den, overlocka vissa delar och rynkat underdelen.
Det är med andra ord dags att börja sy ihop delarna, tycker modellen är väldigt söt och enkel, jag tror den kan bli jättesöt.
Nu ska jag gå ut med Milou, sen hoppa i duschen och vidare cykla till kontoret.
Vi ses imorgon!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0