Jag blev allt lite skrockfull...

Vaknade med en sådan huvudvärk idag, så det känna som om skallen skall sprängas!!!
Fick verkligen bita ihop på morgonkvisten dom få vakna timmarna på jobbet.
Låtsas spela "normal" medans jag nästan trodde skallen skulle gå i tre miljoner bitar.
Hade inga huvudvärkstabletter med mig heller så...
Vi får hoppas att dom hjälper nu när jag har tagit dom här hemma.

Är dessutom trött, har jobbat intensivt nu, nästan varannan dag.
Nu är det dock "vila-upp-mig" veckan", så då ska det väl snart släppa.
Har en massa samtal jag ska ringa idag, till diverse instanser, ett är redan avklarat.
Det är klagomåls-ärenden en del av dom, så jag måste mobillisera mina små värkande hjärnceller, så jag inte är ofokuserad och låter osaklig.
Jag vill låta saklig och inte svamlig.
Jag tror jag väntar en halvtimme - trekvart innan jag ringer vidare, så alvedonen har hunnit verka lite.
Så till hantverk...



Nu är jag klar med rutorna till lampan jag tänkte göra, har bara sytt ihop på längden, inte på tvären, men...
När jag satt och sydde ihop rutorna började jag fundera på om jag verkligen skulle göra en lampskärm...?
Kanske borde jag istället fortsätta och göra en sommar-babyfilt till kusinen som precis fått barn?
För jag tycker färgerna blev så "summerfresh", och att dom har köpt en röd barnvagn (fick för mig att det var en brun barnvagn, men det var en kompis som hade det visst.
Inte lätt att hålla reda på alla barn och barnvagnar just nu ;)

Och då slog det mig igår, att kanske detta hade kunnat bli bra sommarfräscha färger som matchar i vagnen, och INTE BARA det...
Nej, för det röda garnet som jag har virkat med, har jag sparat i en plastpåse i många, många år i en av mina många garnlådor.
Sparat det för jag fick det en gång i tiden av min MORMOR, jag gjorde nämligen en julduk till mamma, och sen har det som blev över bara blivit liggande väl förpackat i lådan.
Men nu åkte det ju då fram, och jag blev allt lite skrockfull här, när jag började tänka på babyfilt till kusinens baby istället...
För hon blir nämligen NAMNE med vår mormor!
Borde hon då inte ha en babyfilt med garn som har varit mormors?
Jo, det känns faktiskt så!!!
Det är typ bara dubbelt antal rutor till som behövs, och sen kan Lilla A få den som "Välkommen till världen present".
Ja, jag funderar på det över dagen.
Nu har huvudvärken lättat något, jag är fokuserad igen, NU...
Ska jag ringa mina ärenden och vara saklig 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0