Madde i blåbärs-sockerskogen....

Ja, här vaknar man av att telefonen ringde vid 07.30-tiden.
Såg när jag masat mig upp att det var sonen eller X-kroken som ringt.
Jag ringde upp, det var gympaskor och nycklar som behövdes hämtas upp.
Mhm, jag sa ändå till sonen att han skulle ta med gympaskorna i måndags när han skulle hämta sina fotbollskläder.
Men nej...
Gympaskorna behövde han INTE i veckan hos pappa.
Och det såg vi ju idag, två dagar senare.
I rest my case, typ.
Nycklarna...
Ja, KILLEN MED KOLL, det är min son det!

X-kroken kom då och hämtade skor och nycklar, och jag hade precis kravlat mig upp ur sängen och stapplat ner i trappen.
Han ville tala "inköp av skor" till sonen, jag var nyvaken (och med jordens huvudvärk, återkommer till den) och orkade INTE prata skoinköp just då.
Sa att jag precis beställt nya kläder till sonen till sommaren (från HM på nätet, för han vägrar ju gå med på stan), så för min del var det inte aktuellt med skoinköp kommande månad.
Det får bli nästa månad isåfall.
Och VEM ska för övrigt betala fotbollen på 800 kr då?
Ja, man skiter ju inte pengar direkt!
Men det var inget jag tog då som sagt.
Jag sa:
"Du, vi ses ju senare, vi får ta det då, jag har precis kommit upp nu."
Och stängde nästan dörren framför näsan på honom.
Så oförskämt.
Men...
Jag var FÖR trött liksom!

Så till huvudvärken då...
Ja, det var väl väntat att det skulle sluta så här.
Jag har haft huvudvärk nästan varje dag den senaste veckan.
Orsak:
Som vanligt när mitt godisintag blir dag ut och dag in, då får jag BAKSMÄLLA varje dag.
Sockerbaksmälla som heter duga.
Jag VET ju detta, ändå kan jag inte hejda mitt snaskande när jag väl drar igång.
Det som är så gott just då...
Kommer så fruktansvärt surt efter.

Och äta godis en eller två dagar, det fixar jag absolut.
Men när det blir dag ut och dag in i ca 1½ vecka, då är det stenkört för mig.
Igår åt jag dock inget godis, men det är ju då det blir som värst.
Huvudvärken, den riktigt onda, kom smygande igårkvälls, och idag är det illa, illa, illa, illa.
Härdar jag dock bara ut idag, och förmodligen imorgon, så är det lugnt sen.
Men dessa "avgiftningar" jag utsätter mig för är B-E-D-R-Ö-V-L-I-G-A och det vet ju ni som följt mig under åren.
Jag vill låta bli godiset, men i perioder går det bara inte.
Fast jag har massor att göra idag, så jag kommer nog dels kunna härda ut godisbegäret och ta alvedon mot huvudvärken.

Tänk så idiotiskt...
Äta tabletter, som verkligen bär mig emot och har alltid gjort, bara för att man är så djävla DUM och vräker i sig socker.
Jag får vara glad att det inte syns på kroppen iallafall att jag äter godis som en hel björn.


Ja, se där ja, där sitter jag i blåbärsskogen och mumsar...
Blåbärsgodis!
Caught in action 

Så fick jag då lite feedback på mitt förra inlägg från både morbror Frasse och sen från Camilla.
Ja, det känns nog som om jag släpper det här "fantastiska" erbjudandet från den där killen "ute till havs".
Jag har ju som sagt sett PLUS där samma typ av bedrägeri förekommit, så jag väntar nog på dom "rika fastänningarna" istället, som kommer till sommaren.
Där man gör upp face-to-face och får pengar i handen, alternativt in på kontot INNAN varan är hämtad.
Så...
Jag skriver ett svar till "Mr. Marine Engineer" att han tyvärr inte är aktuell som kund.

Spännande kuriousa om Milou här från morgonkvisten lyder som följer:

Milou ser en varg (som inte ger ett ljud ifrån sig utan bara står rakt upp och ner) i tv-rutan.
Och morrar som den värsta galning, är mycket VARG-lik själv och skittuff gentmot vargen på tv.
Milou ser små tigerungar på tv, och tokmorrar igen, supertuffa voven som vill visa vart skåpet ska stå minsann.
Samma Milou, klarar dock INTE av att leka med en 14 veckors labradorvalp i VERKLIGHETEN för hon är för harig.
Eller någon annan hund heller för den delen, som är för på.
Det är ju för läskigt liksom.
Dessutom rädd för en kanin som är hälften så stor som henne.
Men morra åt vargar på tv...
DET kan hon minsann.
Hon är välan för TUFF den där lilla Bad ass-Milou 


Nu ska jag sluta leka här, dags att börja jobba!
Vi ses senare.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0