Fläckvis Ranelid-orange...



Ja, det är LITE av vad jag har gjort idag.
Löneshoppingen blev nya kuddar till sonens rum, som jag lovat honom, nya flip flops till sommaren och ytterligare ett par shorts.
Det blev inga svarta kuddar, har varit runt och kollat och alla svarta kuddar jag hittat har EN ska gemensamt:
Dom drar åt sig allt!
Damm, hundhår, you name it, allt syns, så jag köpte ett par gröna bredmanchester kuddar på Åhlens istället.
Dom matchar hans nya filt, och tar upp lite av det gula i rummet.
Sonen kom hit och tittade och godkände, han var nöjd!
Dock var shortsen för små, jag hade köpt small trodde jag, på HERRAVDELNINGEN på HM, "brats-shorts", men det var tydligen XS i shortsen.
Så...
Dom får jag lämna tillbaka och ta en storlek större.
Jag har liksom inte riktigt koll på det där med herrstorlekar och vad dom olika siffrorna representerar i storleken.
Jag har lärt mig barnstorlekar allt eftersom sonen växt upp, nu...
Får jag lära mig herrstorlekar i byxor också!
Ja, man lär så länge man lever.

När jag kom hem så hade jag inte lust att sy, jag kände att jag MÅSTE bli klar med babyfilten.
Och så ville jag vara ute.
Jag tog virkningen och satte mig under parasoll i bersån, frågade mamma om råd...
Skulle jag ha spetskant eller inte...?
"Spetskant" sa hon, "Det är ju en tjej..."
Behöver väl inte vara spetskant bara för att det är en tjej, tyckte jag.
"Nämen det är sötare", sa mamma då.
Och då jag körde på, trodde dock inte att det skulle bli fint.
Men nu har jag endast en långsida kvar på filten, och det BLEV finare.
Sött.
Så nu är det inte långt kvar, ska fuktas snart och sen sträckas!
Bild kommer imorgon eller övermorgon.

Annars ser jag ut som Björn Ranelid.
På benen.
Jepp, det är dessutom FLÄCKVIS Ranelidfärg på benen.
Jag hade kritvita ben, och hade kvar av den där brun-utan-sol-färgen från förra året på sprayflaska.
Jag fick för mig att spraya benen några gånger för att få färg, JÄTTEBRA och toppen.
Det tog endast 3 ggr så var jag brun om benen.
Eller orangebrun snarare.
Fast hellre färg än kritvitt, så orangebrun på benen är ändå helt okej.
Bara UNO PROBLEMO:
Jag har inte sprayat jämt såg jag en dag i solen, så det är lite mera här, lite mindre där...
Och fläckigt som om jag har fått VITILIGO på mina gamla stockar!
Mäh...
Snyggt.
Eller kanske inte.

Men va fan, jag skiter i´t, jag får hålla mig så mycket jag kan i skuggan, men ändå försöka sola benen.
Har skrubbat som fan med duschsvampens rivigaste sida, för att försöka få bort det värsta.
Men det fick bara effekten att det blev ännu fläckigare.
Jippie.
Ja, Ranelid han har förmodligen ett PROFFS som sprayar honom i fejs och kropp.
Note to myself:
Nästa år köper jag KRÄMEN igen, så det blir jämt och fint istället.
Brun-utan-sol på sprayflaska är ingen hit.
Nu ska jag fortsätta virka.




Kommentarer
Postat av: veronica

husmorsknep mot fläckig brun utan sol kropp: skrubba med bakpulver :) kram

2012-05-27 @ 16:49:23
Postat av: Bloggaren Herself

TACK för det tipset!

Det ska jag testa redan imorgon! Kram :D

2012-05-27 @ 18:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0