Babymössan, ett helt kapitel...

Hemma och solen skiner!
Här ska det putsas fönster och städas, så jag hinner bara skirva några rader.
 
Babymössan...
Blir dock nästan ett helt litet kapitel.
 
 
Mönstret jag fick, stämde inte alls!
Den person som gjort det mönstret i tidningen har gjort fel, fel, fel.
Det blev ingen liten mössa av det mönstret, det blev en GRYTLAPP på första försöket.
För stor, för lös, ingen mössform alls, och för platt.
Den blev helt enkelt skitful.

Då repade jag upp allt och gjorde som jag skulle ha gjort mina virkade mössor, fast till en bebis.
Då blev det för smalt, bara att repa upp hela mössan igen.
Började om...
Och gjorde då en blandning av mönstermössan och min mössa och fick till en sjysst och gullig form.
Så fick jag gå in på nätet och kolla omkrets på små babyhuvuden, och fick allt mellan 33-39 i omkrets.
DÅ valde jag 36, så hamnar man mittemellan.
 
Eftersom beställaren valt rödorange, har jag nu laborerat med färger till öron.
Själv gillar jag det gröna och oranga ihop...
Men ska skicka en bild på dom restgarner jag har, som JAG tycker passar med det rödoranga garnet, så får vi se vad hon väljer.
 
Mössan tar dock NOLL tid att göra, nu när jag gjort om mönstret då.
Max 30 minuter.
Kul och snabbt projekt!
Nu måste jag ringa ett samtal, vi ses senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0