Blå, blå himmel och en rutten flundra...

Först gick vi och köpte det nya fluff-garnet och sen drog vi järnet till Hällarna!
Och var det BLÅ HIMMEL ute idag, eller var det...
 
 
Så blå himmel så den var nästan inte sann...
 
 
Andlöst vackert, och knappt en kotte ute.
Tack-fortfarande-fredag-och-arbetsdag för det 
Och hunden...
 
 
... hon sprang såklart lös.
Och hittade en död, rutten flundra som hon omedelbart rullade sig i när matte/jag inte såg.
Nice.
Not.
Det var väl någon jäkla mås som fångat i havet och flugit upp på berget och tappat/släppt den där.
Jag fick gå hem med en stinkade vovve.

Vi mötte även en ny bekantskap idag, labben Sixten!
Han var chokladbrun med gröngula ögon och stor som ett berg.
Har nog aldrig sett en så stor labrador innan, såg nästan ut som en maffig rottweiler i kroppen och då var han ändå inte tjock, utan bara maffig som sagt.
Milou och Sixten hade en trevlig liten lekstund, Milou sprang och Sixten jagade lite lagom mycket.
Han var inte FÖR på, vilket passade henne utmärkt.
 
När vi kom hem...
 
 
... var det en MYCKET missnöjd vovve som åkte i duschen!
Men stinker man gammal rutten flundra, då är det inte så mycket att be för.
Hon ser ju ut som jag pryglat henne med en piska, men jag lovar...
Det var bara schampo och vatten på den lilla spättan 
 
TYPISKT dock, att hon var tvungen att rulla sig i något just idag...
När det var snustorrt ute.
Nu ska jag virka vidare, vi ses senare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0