En ljusknarkare...

Hemma igen!
Samtalet med fröken gick bra, sonen är begåvad...
Men lite lat i vissa ämnen.
Ja, men DET kan man ju råda bot på 
Fram med piskan och...
JAG SKOJAR BARA, nej, man går faktiskt ut från varje samtal och känner sig nöjd som förälder.
Han uppför sig och det går bra!
Då får man vara mycket nöjd, han kanske inte älskar skolan över allt annat, men han gör bra ifrån sig och det är ändå det viktigaste.
 
Var på ÖB och handlade lite av varje, men mest köpte jag ljus!
Herregud, november har inträtt och man har blivit en ljusknarkare igen.
Jag bränner av så mycket ljus den här årstiden så jag står förmodligen för driften av en hel ljusfabrik i Polen eller nåt.
 
Hittade ett fluffigt garn för halva priset i garnaffären förut...
 
 
... ser kanske inte så festligt ut här, men det är ganska gulligt.
OCH färgen är finare än på bilden, mer mörkbrun och uppblandat med lite vitt i botten.
Tänkte att det ska bli en liten babybear mössa till, fast lite mer åt det lite fluffiga hållet.
Garnet är supermjukt, jag ska sätta igång så fort jag gjort en liten annons på den förra mössan jag gjorde.
www.stickqvick.blogg.se/butik/
Är trött så in i helskotta...
Tyvärr har jag tv-kväll med "Project Runway" och "HOMELAND", jag bara hoppas jag kan hålla mig vaken...
För nu är det så spännade så det är inte klokt, så det måste jag bara se!
Återkommer senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0