En skalle som Akhenaton...

Men hur fan svårt kan det vara att göra ökningar och få till det rätt?
Ganska svårt kan jag meddela.
Speciellt inte när man har ett mönster att följa, utan att man måste laborera.
Nu har jag suttit och pulat med att få till en sjysst form på den nya, större oranga babymössan.
Och tillslut fått "ganska bra" till det, men den känns as-stor trots att det bara är två centimeters storlek.
 
Och problemet är:
Om man ökar i omkrets då måste man nästan öka i längd också.
Men det går ju inte när det är en babymössa, man har bara ett visst spelrum mellan huvudsvål och slutet på pannan.
För såvida inte bebisen har en skalle som Akhenaton...
 
 
... då är det himla svårt att få till det!
Så jag är inte så himla nöjd med den större versionen, den ser något mer avhuggen ut i formen jämnfört med den jag designade från början.
Men...
Nu har jag två versioner, och sätter fast öronen på söndag när jag kommer hem från jobbet, för det måste göras i dagsljus.
Så skickar jag en bild, och så får hon som ska ha den bestämma själv.
För mig är det omöjligt.
 
Ser på "X-faktor" i min ensamhet.
Sambon har gått på nya Bondfilmen med en kompis, hunden har gått och lagt sig i sängen själv...
Och jag ska gå in dit jag också nu.
Ser klart detta och sen knäpper jag över till Tv 11 och "American Horror Story" och ser vad som händer i det SPÖKANDE, galna mordhuset ikväll.
 

Vi hade besök förra veckan när det gick, och ingen ville såklart se det för ingen följer det.
Det är väl för läskigt gissar jag...?
Men idag missar jag det inte, ikväll ser den rys-älskande Madde det själv.
Djupt nedgrävd i sängen med spökvakthunden Milou 

Vi ses imorgon innan jobb.
 

Rys-som-fan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0