Fars dag...

Idag är det FARS DAG...
Och jag var vid pappas grav på väg hem från jobbet och sa "Grattis på Fars dag"!
 

Jag brukar undvika att gå till graven, för jag blir alltid så jäkla arg.
Jag blir så arg på att allt hade kunnat vara så annorlunda.
Idag BORDE vi ha suttit på Lindgården och ätit Fars dags middag med svartsoppa, gås och krås.
Men...
Nu gör vi inte det.
Han ligger six feet under och jag går till en grav och säger "Grattis på Fars dag".

Ja, jag ska inte trötta ut folk med att skriva om att min pappa valde spriten från det att jag var 11 och fram tills han dog.
Men det var väl lite därför jag la upp inlägget "Spriten" igår, det blir lite som en bitter påminnelse att vi kunde ha suttit och firat honom om han inte supit ihjäl sig.
Och för alla andra som har en far, mor, syster, bror eller nära  släkting, som kanske dricker, kan det vara en väckarklocka att läsa.
Eller ta upp att prata om.
Ställa ultimatum.
 
Jag har valt att fokusera sen han dog på den BRA pappan han faktiskt var, för DET VAR HAN, tills den där ödesdigra siffran 11 år.
Han var den bäste av dom bästaste pappor.
Han var SNÄLL, tålmodig, varm, kramig, pussig, bussig, busig, rolig, manchester kavaj, cigg, merca, god mat, livsnjutare, smart, han var den jag hängde med mest.
 
Jag gillade samma saker som pappa.
Och jag var pappas prinsessa, pappas tjej och pappas bästis...
 
 
 
 
Sen blev flaskan hans bästis och förtrogna.
Just därför går jag inte till hans grav, för då glömmer jag bort hur FIN OCH BRA han var.
Jag minns bara skiten och varför han ligger där han ligger.
Jag blir ledsen och förbannad helt enkelt.
Så idag blir det inget firande för mig.
Jag kan bara känna glädje att veta att jag har ett barn som kan fira sin far och hoppas att dom har en FIN dag tillsammans.
 
Men nog hade det varit trevligt, i den bästaste av världar...
Om vi suttit och ätit Fars dags middag idag, med levande ljus och novembermörkret utanför fönstret.
Jo, det hade det.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0