Frågorna är många...

Uppe och lugnet har lagt sig.
Jag har...
... gjort allt hemmafix och landat i soffan med min andra balja kaffe och läst GT.
Fick njuta av våra nyputsade fönster lördag och söndag i alla fall...
Idag kom regnet.
Det öser ner.
Men inte gör det mig något, det kan ösa ner bäst det vill.
Jag ska experimentera i soffan med restgarner och så ska jag gå på "föräldrarsamtal" med sonen och X-Kroken på eftermiddagen.
 
Jag har dock redan gjort EN liten mössa igårkvälls redan.
Den är i mullvadsfärgat akrylgarn, och nu undrar jag om jag ska göra en exakt likadan mössa i färgerna som den bruna lilla "nallemössan" som jag visat förut...?
 
 
 
Eller om jag ska göra med lite vitt eller rosa i öronen...?
 
 
Eller med en liten virkad uppvikbar kant?
Ja, frågorna är många.
Jag är som åsnan mellan hötapparna, många viktiga beslut ska tas 
Så måste jag hitta en lite bebis någonstans och fota lite babymössor sen också.
Dom gör sig ju liksom lite bättre på en bebis än ståendes på ett bord.
Fast jag kom på nu att SÅ långt behöver jag inte leta kanske, har ju en bästis som snart blir mamma igen...
Jag kanske kan få "uttnyttja" den lilla bebisen för ett kort eller två...?
Som "posterbaby" typ.
Jag får fråga 
 
Så har jag ont i magen, fast det är bättre idag.
Jepp, igår blev det Flygande Jacob igen, och sist jag åt det blev jag uppblåst som en ballong och fick ont i magen efter.
Men...
Då hade jag ätit godis efter/på maten också, och kopplade ihop min uppbåsta och gasiga (förlåt;) med godiset.
 
Igår...
Åt jag helt normal matportion under middagen, med en liten påfyllning.
Magen var "platt" efter middagen, jag hade inte ont innan maten men en timme efter maten...
Då hade jag så ont i magen så jag kunde knappt sitta still i soffan.
När jag skrattade åt skämten i "Solsidan" var jag nästan rädd att...
Ja, fisa.
Det körde något fruktansvärt.
 
Vad var då problemet tror ni?
Jo, grädden.
Sambon hade köpt vanlig matlagningsgrädde, och det var rikligt med sås som jag ändå åt mycket av...
Sen var min mage som en gravidmage, uppblåst, gasig och VÄLDIGT obehaglig!

 
Jag kör ju alltid laktosfritt i allt pga av att sonen var överkänslig förr och även lite nu.
Men sen jag gick över till laktosfritt själv, fixar jag INTE vanliga mjölkprodukter speciellt bra längre.
Liten mängd funkar oftast...
Men jag märker att till och med en liten glass kan "ställa till det".
Jag äter ju det, men vet att konsekvensen kan bli jobbig.
Och igår när jag åt en hel del sås...
Ja, det slutade inte bra.
Idag är det som sagt lite bättre, men jag känner mig liksom lite öm i magen.
Som jag haft någon som masserat den väldigt hårt på insidan typ.
 
Det blir nog helt bra tills imorgon, och till sambon sa jag:
"Snälla LAKTOSFRITT tack!"
Hur kunde han glömma det?
 
Så, nu ska jag ner och slänga in tvätten i torktumlaren, sen sätta mig och slutföra den mullvadsfärgade babymössan, återkommer snart med bild.
Vi ses!

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0