Har fått en ny mode-idol...

Uppe och laddad för min tredje dag i Stockholm!
Glömde lägga upp den här lilla gulliga hunden som väntade på sin husse utanför en affär igår..
 
 
 
Stackarn...
Stå där ute och frysa 
 
Idag är jag i alla fall HELT "fit-for-fight igen" inte trött någonstans, nu tror jag kroppen har hunnit ikapp sig själv.
Jag har en lista med besökspunkter jag tänkte beta av idag, kolla tyger och garner.
Ser ut att bli en underbar dag här idag, sol och vindstilla.
 
Så har jag fått en" NY" modeskapare som idol tack vare utställningen igår!
Jag fick lära mig igår att runt sekelskiftet då var det en mycket het designer vid namn Paul Poiret som satte sitt namn på modekartan.
 

Och vilka kläder!!!
Är detta 2012 eller i början på 1900-talet tror ni...?
 
 
Det är Paul Poiret.
Men kunde lika väl ha varit en gästdesigner för HM 2012 om ni frågar mig!
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har fått en ny idol att bli inspirerad av, och eftersom sekelskiftet 1910-20-tal är mitt favoritårtionde...
Så ska jag nu läsa in mig lite på Paul Poiret när jag kommer hem!
Nu ska jag hoppa i duschen och dra in till stan, vi ses senare idag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0