Hittade Nemo...

 
 
Jag satte igång direkt förut idag...
Dammsugning, hoppa i hundkläder och så gick jag och Milousan runt ringmuren i ett jäkla tempo, raska steg och hög puls.
Hem, duscha och så kom bästisen och "hämtade upp" mig och så gick vi ner på stan.
Gjorde några ärenden, sen gick vi på "Fiket"och fikade.
Ja, det fick bli första bästa fik för mig faktiskt, för jag hade inte hunnit äta lunch och jag var hungrig som en varg när klockan pushade mot 14.30...
 

Som klockan faktiskt hann bli när vi kom ner på stan och var klara med våra små ärenden.
MAT NU, vart lite mitt motto!
 
På hemvägen var vi inne och kollade lite garner i garnaffären på Södertorg.
Fanns bra färger...
Men jag köpte inget, jag väntar ju på garner till mina beställningar, och då får jag lägga ner babymöss-experimeneten ett tag, PLUS...
Att jag faktiskt ska till stockholm snart!
Jag ska kolla lite garnaffärer där uppe denna resan.
Så jag köper inte på mig något ännu, jag vill se utbudet först, och jag TROR...
Att det kan vara större än här förmodligen.
Så har jag funderat vidare på babymössa temat, och tänker mig även lite isbjörns-tema, varför inte säl-tema...?
Ja, jag tänker mig mycket i baby-barn-mössa-väg.
 
Sen gick vi hem till bästisen och fikade lite till, och så kom jag hem nu.
Det har varit en bra dag 
 
Kvällen ser ut som följer:
Lite virkning nu till nyheterna.
Se "Homeland" som jag somnade ifrån igår, "Veckans brott", och sen sova.
 
Förresten hittade jag Nemo i zooaffären igår...
 
 
 
Dock hittade jag inte Doris i samma akvarie (kul, kul, jättekul...
 
Så måste vi hålla tummarna för amerikanerna och att dom röstar på Obama inatt.
Det kan väl inte bli så illa att dom ska få/rösta fram en ta-från-dom-fattiga-ge-åt-dom-rika-president tillika abortmotståndare vid makten?
Det hoppas jag verkligen inte, för deras egen skull.
 
Så, nu ska jag inte spilla mer tid här, jag ska virka en stund.
Vi ses imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0